Loading...

Genoeg van reclame

Paul Ter Heyne

  • Bindwijze: Softcover
  • Taal: nl
  • ISBN: 9789461265319
Over de ondermijnende invloed van marketing en reclame en wat we eraan kunnen doen
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Softcover
Oorspronkelijke releasedatum:17 november 2022
Aantal pagina's:336
Illustraties:Nee
Betrokkenen
Hoofdauteur:Paul Ter Heyne
Hoofdauteur:Paul Ter Heyne
Overige kenmerken
Editie:1
Product breedte:149 mm
Product hoogte:28 mm
Product lengte:210 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:149 mm
Verpakking hoogte:28 mm
Verpakking lengte:210 mm
Verpakkingsgewicht:463 g
Overige kenmerken
Editie:1
Product breedte:149 mm
Product hoogte:28 mm
Product lengte:210 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:149 mm
Verpakking hoogte:28 mm
Verpakking lengte:210 mm
Verpakkingsgewicht:463 g

Samenvatting

We worden overstelpt met reclame van ondernemingen die niet alleen op ons geld uit zijn, maar ook op onze intiemste voorkeuren. Dat moet stoppen, genoeg is genoeg. Dit boek geeft een confronterend beeld van de invloed van reclame op ons leven. Nog nooit deed een auteur zo'n uitgebreid onderzoek naar alles wat er mis is in de reclamewereld. Lees hoe bedrijven miljarden uitgeven om met behulp van technologische en psychologische trucs alles te weten te komen over onze identiteit, onze verlangens, behoeften en voorkeuren, en hoe ze deze schaamteloos proberen te beïnvloeden. Aan de hand van nuchtere feiten en anekdotes, met humor en gedrevenheid beschrijft Paul ter Heyne waarom het hoog tijd is dat reclame aan banden wordt gelegd. Want marketing en reclame zijn niet alleen irritant en schadelijk voor onze cultuur en gezondheid, ze jagen bovendien onze consumptie op in een tijd waarin we verspilling en klimaatschade moeten beperken. 'Wie dit leest, zal voorgoed met andere ogen naar reclame kijken.' Paul ter Heyne studeerde economische wetenschappen en filosofie en begon zijn carrière in de reclame. Tot hij op een dag besloot dat hij het spel niet meer wilde meespelen. Sindsdien verzet hij zich als publicist tegen de ongebreidelde invloed van reclame op ons leven.