Loading...

Handboek SEO & Contentstrategie voor Horizontale SEO (2022)

Chantal Smink

  • Bindwijze: Softcover
  • Taal: nl
  • ISBN: 9789083158938
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Softcover
Oorspronkelijke releasedatum:28 maart 2022
Aantal pagina's:208
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Met illustraties in kleur
Betrokkenen
Illustraties:Met illustraties in kleur
Vertaling
Originele titel:Handboek SEO & Contentstrategie voor Horizontale SEO
Overige kenmerken
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:250 mm
Verpakking hoogte:100 mm
Verpakking lengte:350 mm
Verpakkingsgewicht:0.81 kg
Overige kenmerken
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:250 mm
Verpakking hoogte:100 mm
Verpakking lengte:350 mm
Verpakkingsgewicht:0.81 kg

Samenvatting

Let op! Dit boek is door SEO BENELUX getipt als must read SEO-boek (SEO Benelux Weekly #28)

Inhoud:

Wie met SEO aan de slag gaat, leest online overal dezelfde tips: doe keyword research, optimaliseer je pagina's en regel links vanaf andere websites. Als het zo simpel zou zijn, stonden we allemaal op nummer 1 in Google.

In dit boek geeft Chantal Smink een andere kijk op de zaak: op de meest interessante keywords is het vaak niet meer mogelijk om nog te concurreren met grote spelers. Kleine spelers en nieuwkomers staan voor een ongelofelijke uitdaging. Daarbij heeft Google de afgelopen jaren flink wat veranderingen doorgevoerd, aan het algortime maar nog meer aan de voorkant van Google. Verrassend: hier kijkt bijna niemand naar.

Het gevolg is dat SEO steeds een beetje verder buiten beeld schuift, wie op die felbegeerde #1 positie staat, staat vaak flink buiten beeld. Door alle nieuwe elementen in Google vallen de nummer 2, 3 en 4 nog verder buiten beeld. The winner takes it all.

Hoe ga je als kleine speler overleven in deze markt? Zijn er nog kansen? Ja volgens Chantal Smink zijn die er, als je maar bereid bent om verder te kijken. Doe vooral niet hetzelfde als iedereen, maar ga op zoek naar kansen die anderen niet zien. Waarom zijn deze kansen er nog? Omdat iedereen zich richt op de informatie in keyword tools.

Chantal Smink neemt je mee op weg door het veranderende landschap van Google en legt in begrijpelijke taal uit wat er is gebeurd, waarom SEO is veranderd en hoe je jouw kansen kunt spotten. Zij noemt haar aanpak Horizontale SEO. Het gaat volgens haar niet om zo hoog mogelijk ranken, maar zo breed mogelijk. Je krijgt in dit boek voldoende inspiratie om alternatieve contentstrategieën te ontwikkelen en krijgt praktische tips hoe je deze content in je website vewerkt.

In het boek vind je handige invulformulieren waar je mee aan de slag kunt en meteen inspiratie krijgt.

Over Chantal

Chantal is sinds 2010 actief in de wereld van SEO en heeft grote en kleine bedrijven geholpen om meer uit SEO te halen. Op dit moment is ze freelancer en actief bezig om mensen meer te leren over SEO. Zo heeft ze een podcast serie op Spotify en deelt ze tips en tricks op haar Instagram. Wie meer wil leren kan terecht bij een van de online trainingen die ze verzorgt.

Chantal is in 2023 wordt SEO Benelux genoemd als een van de SEO's van het jaar 2022 die het meest betekend hebben voor de SEO community.

Review Frankwatching:

Het Handboek SEO en Contentstrategie is een praktische gids voor iedereen die wil beginnen met SEO. Smink legt duidelijk en eerlijk uit hoe SEO in elkaar zit. Het boek is interessant voor junior marketeers en ondernemers die zelf aan de slag willen met SEO, maar ook als ervaren marketeer heb ik er nog wat van opgestoken. Ze heeft me aan het denken gezet. Ik ben helemaal voor data, maar we moeten er ons niet blind op staren.

Recensie Roy Huiskes:

Chantal heeft met dit boek een goed punt te pakken. Het gaat, net als in het leven, niet alleen om alles wat je kwantificeerbaar kunt maken. Het hebben van cijfers en data kan enorm helpen, maar vaak krijgen we door interpretatie, onvolledige data of tunnelvisie toch niet het volledige beeld van de werkelijkheid. Chantal helpt met dit boek om Horizontale SEO beter gedragen te krijgen. Soms is het wat zwaar aangezet (het einde van SEO zoals we het altijd deden), maar de boodschap is er niet minder belangrijk om. Natuurlijk ben ik het niet eens met alles in dit boek, maar zoveel SEO’s zoveel meningen en data om het te onderbouwen. Het belangrijkste voordeel van dit boek is dat veel (beginnende) marketeers, ondernemers en startende SEO’s met ook dit boek in hun assortiment nog een beter beeld kunnen krijgen van iets ongrijpbaars als SEO. Want het einde van SEO is nog lang niet in zicht!

Roy Huiskes
SEO-specialist sinds 2003


Recensie David Brinks:

Als vakidioten zijn Chantal en ik het echt niet eens over elk onderdeel van dit e-book. Dat hoeft ook helemaal niet, want er blijft altijd iets te discussiëren. SEO staat nooit stil, er zijn altijd nieuwe inzichten en nieuwe manieren.

Dat is nu ook juist het punt waarop we het wél eens zijn: SEO kan (en moet soms zelfs) anders. Weg met die tunnelvisie, ga de breedte in met je content! Stop met denken dat tools heilig zijn, neem je doelgroep nou eindelijk eens als uitgangspunt!

Of je nu nieuw bent in de wereld van SEO of je loopt al langer mee en zoekt nieuwe inspiratie: met de informatie in dit e-book kom je verder.

David Brinks
SEO-copywriter sinds 2003

Recensie Jeroen Stikkelorum:

Na het lezen van dit boek, gooi je direct al je traditionele SEO-technieken overboord. Chantal Smink, komt met een verfrissende blik op de huidige manier van zoekmachine optimalisatie. Zelf noemt ze dit Horizontale SEO.
Het goede nieuws? Er zijn nog enorm veel kansen om organisch te scoren, je moet ze alleen zien. Chantal legt je in haar boek uit hoe je dit stap voor stap moet doen.
Je merkt dat ze “boven de stof staat” doordat ze lastige SEO-onderwerpen in jip-en-janneketaal weet uit te leggen. Zo kan iedere ondernemer zijn of haar organische vindbaarheid verbeteren. Wil je theorie afwisselen met praktijk? En wil je beter vindbaar worden in Google? Ga dan aan de slag met dit handboek.

Jeroen Stikkelorum
Oprichter SEO Mastermind Community & Co-founder SEO Benelux