Loading...

Communicatiestrategie

Wil Michels

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • ISBN: 9789001292805
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:30 augustus 2021
Aantal pagina's:260
Illustraties:Nee
Betrokkenen
Hoofdauteur:Wil Michels
Tweede Auteur:Wil J. Michels
Tweede Auteur:Wil J. Michels
Vertaling
Originele titel:Communicatiestrategie
Overige kenmerken
Editie:4
Product breedte:170 mm
Product hoogte:17 mm
Product lengte:240 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:170 mm
Verpakking hoogte:17 mm
Verpakking lengte:240 mm
Verpakkingsgewicht:547 g
Overige kenmerken
Editie:4
Product breedte:170 mm
Product hoogte:17 mm
Product lengte:240 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:170 mm
Verpakking hoogte:17 mm
Verpakking lengte:240 mm
Verpakkingsgewicht:547 g

Samenvatting

• Het eerste Nederlandstalige boek met concrete en toepasbare communicatiestrategieën; • geschreven door de auteur van het Communicatie handboek; • sterke balans tussen theorie en praktijk. Communicatiestrategie is de kern van elke aanpak van communicatie. Maar wat is die kern precies? Dit boek geeft een inspirerend antwoord op die vraag. Het biedt studenten een methode om communicatiestrategieën te ontwikkelen en leert ze op creatieve wijze conceptueel te denken. Dit is het enige Nederlandstalig boek dat communicatiestrategie écht concreet toepasbaar maakt. Een effectieve communicatiestrategie geeft focus en zorgt voor consistentie in de communicatie. Daarbij moet een strategie een organisatie en opdrachtgevers inspireren om aan de slag te gaan. In het eerste deel van Communicatiestrategie maken studenten kennis met de basis van communicatiestrategie. Zij gaan in op de analyse van de context en ontdekken de belangrijkste analysetools. Het tweede deel behandelt maar liefst twaalf verschillende strategieën, zoals de Fanstrategie en de Ambassadeursstrategie. Allemaal compleet uitgewerkt met canvassen, modellen en schema’s! In deze vernieuwde, vierde editie is veel feedback vanuit het werkveld verwerkt. Honderden professionals volgden de workshops van Wil Michels. Dit resulteerde in de toevoeging van nieuwe analysetools en nieuwe strategieën. Communicatiestrategie is met name geschikt voor marketing- en communicatieopleidingen in het hbo en is ook onmisbaar voor de professional. Het boek wordt in het hbo vanaf de propedeuse gebruikt, maar sluit in het bijzonder aan op de hoofdfase. Op de ondersteunende website vinden studenten opdrachten en een strategiespel, waarmee zij de oefenstof op een aansprekende manier in de praktijk kunnen brengen. Docenten kunnen er terecht voor collegesheets en de figuren en tabellen uit het boek. Dit boek is ook beschikbaar als e-book via het platform Bookshelf (URL TOEVOEGEN: https://bookshelf.nl/). Zoek het E-ISBN van dit boek » (URL invoegen: https://www.noordhoff.nl/hoger-onderwijs/overzicht-e-isbns) Drs. Wil Michels is directeur van communicatiebureau Michels Communicatie in Eindhoven. Hij ondersteunt bedrijven met name in creatief denken en communicatiestrategieën. Ook werkt Michels als docent bij Fontys Hogeschool Communicatie en is hij docent en examinator bij Open Universiteit, SRM Opleidingen en Kluwer Vlaanderen. Daarnaast geeft Michels workshops bij Logeion en Kluwer.