Loading...

Het bromvliegeffect - Het bromvliegeffect

Eva van den Broek

  • Bindwijze: E-book
  • Taal: nl
  • ISBN: 9789000374403
Alledaagse fenomenen die stiekem je gedrag sturen
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:E-book
Oorspronkelijke releasedatum:20 mei 2021
Aantal pagina's:224
Ebook Formaat:Adobe ePub
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Eva van den Broek
Tweede Auteur:Tim den Heijer
Tweede Auteur:Tim den Heijer
Lees mogelijkheden
Lees dit ebook op:Android (smartphone en tablet) , Kobo e-reader , Desktop (Mac en Windows) , iOS (smartphone en tablet) , Windows (smartphone en tablet)
Overige kenmerken
Editie:1
Studieboek:Nee
Overige kenmerken
Editie:1
Studieboek:Nee

Samenvatting

Het bromvliegeffect: kleine dingen met grote invloed op onze keuzes

• Hoe bespaart een vliegje in een wc duizenden euro’s aan schoonmaakkosten?
• Hoe zorgde een stipje ervoor dat duizenden Nederlandse studenten veel te veel geld leenden?
• En hoe scoren vrouwenversierders met behulp van drogerpluis?

Als iets schijnbaar kleins ongemerkt grote invloed heeft op ons gedrag heet dat het bromvliegeffect. En het treedt veel vaker op dan je denkt.

Gedragswetenschapper Eva van den Broek en reclamestrateeg Tim den Heijer leren je de verschillende vormen van het bromvliegeffect te herkennen, de negatieve invloed ervan te vermijden en het op een goede manier te gebruiken. Op je werk, op school, in de winkel, op straat én thuis. Ook bekend van Linda.nl!

Beluister nu ook de Zoeken naar boeken-podcast over Het bromvliegeffect.

Over Het bromvliegeffect:
'Met stip het leukste managementboek dat ik tot nu toe dit jaar heb gelezen! Zo'n boek dat razend interessant is en tegelijkertijd weet te verbazen, irriteren, laat lachen en herkenning oproept.' Daniëlle de Jonge, Managementboek

Eva van den Broek is gepromoveerd gedragseconoom en oprichter van Behavioural Insights Nederland. Ze zet gedragskennis in voor beter beleid en geeft regelmatig publiekslezingen.

Tim den Heijer is creatief strateeg, copywriter en oprichter van B.R.A.I.N. Creatives. Hij werkte 20 jaar in de reclamewereld voor de bekendste merken ter wereld, zoals Heineken en IKEA.