Loading...

Spelregels van praktijkgericht onderzoek met MyLab NL toegangscode

Peter Kemper

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • ISBN: 9789043036894
Van aanleiding tot aanbeveling
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:15 november 2019
Aantal pagina's:262
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Peter Kemper
Hoofdauteur:Peter Kemper
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:170 mm
Product hoogte:11 mm
Product lengte:241 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:170 mm
Verpakking hoogte:11 mm
Verpakking lengte:241 mm
Verpakkingsgewicht:452 g
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:170 mm
Product hoogte:11 mm
Product lengte:241 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:170 mm
Verpakking hoogte:11 mm
Verpakking lengte:241 mm
Verpakkingsgewicht:452 g

Samenvatting

Onderzoek doen is leuk en leerzaam. Deze inleiding in praktijkgericht onderzoek – een vorm van onderzoek waarbij je kennis opdoet die in de praktijk kan worden toegepast – slaat een brug tussen theorie en praktijk. Drie vragen staan centraal: wat is onderzoek, hoe kan je een onderzoek uitvoeren en hoe rapporteer je erover? De auteur beschrijft op toegankelijke wijze hoe je volgens de ‘regels van het spel’ een praktijkgericht onderzoek uitvoert: hoe je een onderzoeksvraag formuleert, hoe je de verkregen gegevens verzamelt en kan verwerken, en hoe je ten slotte het onderzoek evalueert en tot aanbevelingen voor de praktijk kan komen. Spelregels van praktijkgericht onderzoek: van aanleiding tot aanbeveling is bedoeld voor studenten in het hoger onderwijs binnen de studierichtingen die vallen onder zorg en welzijn, zoals social work, toegepaste psychologie, ergotherapie, fysiotherapie en verpleegkunde. Met de toegangscode voor de digitale leeromgeving MyLab hebben studenten beschikking over de eText (de digitale versie van het boek), een begrippentrainer, video’s en toetsvragen. Aan de hand van instructiefilmpjes worden de in het boek beschreven SPSS-handelingen toegelicht, zodat je ze ook zelf kan uitvoeren op een databestand. Peter Kemper is sinds 2008 werkzaam aan de Hogeschool van Amsterdam als docent en onderzoeker. Als docent geeft hij in verschillende leerjaren cursussen op het gebied van onderzoek en is hij afstudeerbegeleider. Als onderzoeker is hij betrokken bij het lectoraat Kwaliteit en Effectiviteit in de Zorg voor Jeugd. De vraag hoe effectief interventies in de hulpverlening zijn, heeft zijn speciale belangstelling.