Loading...

Oefenboeken De Bijlesmeester - Redactiesommen deel 1 groep 6

De Bijlesmeester

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • ISBN: 9789492956125
Geschikt ter voorbereiding op de Citotoetsen / LVS-toetsen groep 6
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:05 maart 2018
Aantal pagina's:64
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Nee
Betrokkenen
Hoofdauteur:De Bijlesmeester
Hoofdauteur:De Bijlesmeester
Vertaling
Originele titel:Groep 6 redactiesommen - Versie 1
Overige kenmerken
Editie:1
Product breedte:213 mm
Product hoogte:6 mm
Product lengte:300 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:213 mm
Verpakking hoogte:6 mm
Verpakking lengte:300 mm
Verpakkingsgewicht:207 g
Overige kenmerken
Editie:1
Product breedte:213 mm
Product hoogte:6 mm
Product lengte:300 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:213 mm
Verpakking hoogte:6 mm
Verpakking lengte:300 mm
Verpakkingsgewicht:207 g

Samenvatting

Redactiesommen worden ook wel verhaalsommen genoemd. Bij deze vorm moet het kind zelf de som uit het verhaal halen, in tegenstelling tot contextsommen. Zie hieronder een voorbeeld:

Een contextsom:
Als Jip 3 snoepjes heeft en Floor 5, dan hebben ze 3 + 5 snoepjes

Een redactiesom:
Als Jip 3 snoepjes heeft en Floor 5, hoeveel hebben ze dan samen?

Redactiesommen worden vaak als ‘moeilijk’ ervaren door het kind. Dit boek van de bijlesmeester is dus perfect om de redactiesommen te herhalen. De aan bod komende basisvaardigheden in dit boek zijn als volgt:

Delen en vermenigvuldigen
Optellen en aftrekken
Geld
Maten
Tijden
Procenten


De opgaven van dit boek zijn gebaseerd op de Cito toets. De moeilijke, maar telkens terugkerende structuur in de Cito-toets is een techniek die aangeleerd kan worden aan de hand van dit boek. Het oefenen van dit soort opgaven zorgt ervoor dat de leerling optimaal is voorbereid en een goed resultaat kan behalen.

De oefenboeken van De Bijlesmeester zijn zodanig ingericht dat er zowel door leerlingen zelf, als met de hulp van een onderwijzer in gewerkt kan worden. Met een onderwijzer bedoelen wij elke persoon die de leerling helpt met het oefenen in het boek, zoals ouders en (bijles)docenten. Door structureel te oefenen, ontstaat er meer zelfvertrouwen bij het kind en is hij of zij perfect voorbereid op de Citotoets.