Loading...

Business model generatie

Alexander Osterwalder

  • Bindwijze: Hardcover
  • Taal: nl
  • ISBN: 9789013074086
een handboek voor visionairs, game changers en uitdagers
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Hardcover
Oorspronkelijke releasedatum:01 juli 2010
Aantal pagina's:281
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Nee
Betrokkenen
Hoofdauteur:Alexander Osterwalder
Tweede Auteur:Yves Pigneur
Co Auteur:Yves Pigneur
Hoofdredacteur:Tim Clark
Tweede Redacteur:Tim Clark
Co Redacteur:Tim Clark
Co Redacteur:Tim Clark
Vertaling
Eerste Vertaler:Heiny van den Ham
Co Vertaler(s):Heiny van den Ham
Originele titel:Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers
Overige kenmerken
Dyslexievriendelijk:Nee
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:198 mm
Product hoogte:33 mm
Product lengte:248 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:198 mm
Verpakking hoogte:33 mm
Verpakking lengte:248 mm
Verpakkingsgewicht:1134 g
Overige kenmerken
Dyslexievriendelijk:Nee
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:198 mm
Product hoogte:33 mm
Product lengte:248 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:198 mm
Verpakking hoogte:33 mm
Verpakking lengte:248 mm
Verpakkingsgewicht:1134 g

Samenvatting

Interne discussies over het juiste bedrijfsmodel verzanden vaak in begrippenstrijd en wederzijds onbegrip. De aanpak van de Zwitserse wetenschapper Alex Osterwalder biedt nieuwe mogelijkheden. Zijn boek over Business Model Generation is een wereldwijde hit.

Het ideale businessmodel vergemakkelijkt intern de discussie over de koers van de onderneming, en
is dusdanig helder opgeschreven dat iedereen het begrijpt en vanuit hetzelfde punt vertrekt.
'Geen sinecure in de praktijk, want mensen kunnen strategische concepten niet makkelijk in woorden omschrijven.'

Het model van Osterwalder is zeer geschikt om een nieuw businessmodel systematisch te bedenken, te ontwerpen en te implementeren. Aan de hand van negen basisbouwstenen zie je in één oogopslag hoe een bedrijf geld kan verdienen.
Die bouwstenen zijn
- klantsegmenten,
- waardeproposities,
- kanalen,
- klantrelaties,
- inkomstenstromen,
- key resources,
- kernactiviteiten,
- key partners
- en kostenstructuur.
De kracht van dit model is dat Osterwalder het heel sterk heeft weten te visualiseren, en laat zien hoe die bouwstenen in elkaar grijpen.

Of je nou succesvol bent of niet, je moet als ondernemer voortdurend nieuwe businessmodellen genereren, is het credo van Osterwalder. Want alleen dan blijf je wendbaar en flexibel en kun je snel inspelen op bewegingen van concurrenten.
Dit handboek is daarbij een uitstekend hulpmiddel.

Bedrijven als 3M, Ericsson, Telenor en in Nederland TeleAtlas, KPN, ASR Verzekeringen en Pricewaterhouse Coopers werken al met het model van Osterwalder.