Loading...

Inkoop in strategisch perspectief

Arjan van Weele

  • Bindwijze: Hardcover
  • Taal: nl
  • ISBN: 9789462155183
shoppen voor professionals
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Hardcover
Oorspronkelijke releasedatum:09 januari 2017
Aantal pagina's:343
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Arjan van Weele
Tweede Auteur:Jordie van Berkel-Schoonen
Co Auteur:Gert Walhof
Co Auteur:Gert Walhof
Overige kenmerken
Dyslexievriendelijk:Nee
Editie:7
Product breedte:183 mm
Product hoogte:16 mm
Product lengte:245 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:183 mm
Verpakking hoogte:16 mm
Verpakking lengte:245 mm
Verpakkingsgewicht:721 g
eWaste:Nee
Overige kenmerken
Dyslexievriendelijk:Nee
Editie:7
Product breedte:183 mm
Product hoogte:16 mm
Product lengte:245 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:183 mm
Verpakking hoogte:16 mm
Verpakking lengte:245 mm
Verpakkingsgewicht:721 g
eWaste:Nee

Samenvatting

INKOPEN IS EEN VAK Wat is inkoop eigenlijk? Hoe doe je dat? Waar begint het en waar stopt het? Kopen bedrijven net zo in als consumenten? Wat zijn de verschillen? Dit zijn vragen die u zich als lezer van dit boek kunt stellen. Professioneel inkopen richt zich op het standaardiseren van producten en diensten en het terugbrengen van het aantal leveranciers, waarmee vervolgens heldere contracten worden afgesloten. Een goede inkoopafdeling kent de visie en strategie van de organisatie en onderhoudt uitstekende relaties met alle afdelingen. Dit doet zij door helder en open te communiceren en goed te luisteren naarwat nodig is. Door haar professie en toegevoegde waarde verleidt zij de organisatie om samen te werken en vertaalt dit naar passende oplossingen. Een professionele inkoopafdeling is de aanjager van duurzaamheid en innovatie en beschikt over inkopers met vakkennis, systemen en daadkracht dit te realiseren. Over professioneel inkopen gaat dit boek. De auteurs richten zich primair op inkoopprofessionals, die inkoop krachtig binnen hun organisatie willen verankeren. Inhoud, vorm en taal zijn zo gekozen dat het boek ook toegankelijk is voor de managers aan wie inkoopprofessionals rapporteren. De tweede belangrijke doelgroep vormen studenten van het hoger beroepsonderwijs die zich willen specialiseren in commerciƫle economie, marketing en inkoopmanagement. EEN MUST READ VOOR IEDEREEN DIE INKOOP PROFESSIONEEL IN ZIJN OF HAAR ORGANISATIE WIL VERANKEREN!