Loading...

Journalistiek denken en doen

Piet Kaashoek

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • ISBN: 9789089538109
  • Adviesprijs: €52.95
focus op data en content
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:28 april 2016
Aantal pagina's:204
Illustraties:Nee
Betrokkenen
Hoofdauteur:Piet Kaashoek
Tweede Auteur:Malou Willemars
Tweede Auteur:Malou Willemars
Overige kenmerken
Editie:1
Product breedte:170 mm
Product hoogte:12 mm
Product lengte:241 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:170 mm
Verpakking hoogte:12 mm
Verpakking lengte:241 mm
Verpakkingsgewicht:398 g
Overige kenmerken
Editie:1
Product breedte:170 mm
Product hoogte:12 mm
Product lengte:241 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:170 mm
Verpakking hoogte:12 mm
Verpakking lengte:241 mm
Verpakkingsgewicht:398 g

Samenvatting

Media doen er nog altijd toe. Bij plotselinge gebeurtenissen, bij een aanslag of crash. Of bij nieuws dat iedereen aangaat, zoals publicaties over sjoemelsoftware in de autobranche. Maar journalisten staan voor de uitdaging hun rol in de samenleving opnieuw in te vullen om van toegevoegde waarde te blijven. Dankzij online media is het bereik van de media veel groter geworden. Het publiek is een factor van belang. Journalistiek denken en doen gaat over de veranderingen in het journalistieke communicatieproces.

Hoe kunnen journalisten hun werk nu én in de toekomst doen? De auteurs bespreken in het boek het informatieparadigma en laten lezers nadenken over de manieren waarop ze zich tot hun publiek, hun informatie(bronnen), hun collega's en hun platforms verhouden. Wat in de media komt moet kwaliteit bezitten, betrouwbaar zijn en aansluiten bij het publiek. Journalistiek denken en doen biedt naast theorie veel praktische tips, cases en opdrachten. Op de bijbehorende website www.journalistiekdenkenendoen.nl vinden studenten en docenten extra materiaal om mee te oefenen, zoals toetsen, cases, instructievideo's en hulpprogramma's.

Journalistiek denken en doen is geschreven voor hbo- en wo-studenten journalistiek, communicatie en media. Daarnaast is deze uitgave ook interessant voor mediaprofessionals.