Loading...

Dyslexie en touwtjespringen

Marijke van Vuure

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • ISBN: 9789460150388
praktisch hulpboek voor ouders van kinderen die lezen lastig vinden
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:15 april 2011
Aantal pagina's:239
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Marijke van Vuure
Tweede Auteur:Marijke van Vuure
Tweede Auteur:Marijke van Vuure
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:171 mm
Product hoogte:21 mm
Product lengte:239 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:171 mm
Verpakking hoogte:21 mm
Verpakking lengte:239 mm
Verpakkingsgewicht:648 g
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:171 mm
Product hoogte:21 mm
Product lengte:239 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:171 mm
Verpakking hoogte:21 mm
Verpakking lengte:239 mm
Verpakkingsgewicht:648 g

Samenvatting

`Goed oefenen maar, hoort een kind vaak als het lezen moeilijk gaat. Maar oefenen met lezen heeft weinig zin als de oorzaak van de achterstand niet bekend is. Een leesachterstand kan verschillende oorzaken hebben.

Met dit praktische boek kun je als ouder zelf met je kind aan de slag. In het tienstappenplan wordt beschreven wat je van dag tot dag kunt doen zodat het lezen van je kind vooruitgaat. De eerste weken ligt de nadruk op tweehandige oefeningen en luister- en geheugenoefeningen. Daarna gaat je kind de letters maken van klei. De speciale leesbladen maken het stappenplan compleet. Samen met je kind ga je ontdekken dat lezen ook leuk kan zijn.

Ook mensen die in het onderwijs werken, zullen veel waardevolle oefeningen vinden in dit boek.


Waarom hebben veel dyslectische kinderen moeite met touwtjespringen? Zowel voor touwtjespringen als voor lezen is een goede samenwerking van meerdere gebieden in de hersenen nodig. Door de oefeningen uit dit boek te doen, worden de verbindingen tussen deze gebieden geactiveerd en verbeterd, waardoor het lezen met sprongen vooruitgaat.


Marijke van Vuure heeft een jarenlange ervaring in het begeleiden van kinderen met leesproblemen. Als leerkracht in het basisonderwijs ontdekte zij dat er niet genoeg tijd en juiste begeleiding was voor deze kinderen. Zij specialiseerde zich in dyslexie en leesproblemen in het algemeen, ontwikkelde haar eigen succesvolle aanpak en heeft een bloeiende praktijk.