Loading...

Zorgmarketing in de praktijk

S. van Leeuwen

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • ISBN: 9789023243250
succesvol invoeren van marketing in de gezondheidszorg
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:05 april 2007
Aantal pagina's:159
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:S. van Leeuwen
Tweede Auteur:Sjoerd Van Leeuwen
Tweede Auteur:Sjoerd Van Leeuwen
Overige kenmerken
Editie:1
Product breedte:157 mm
Product hoogte:10 mm
Product lengte:240 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:157 mm
Verpakking hoogte:10 mm
Verpakking lengte:240 mm
Verpakkingsgewicht:423 g
Overige kenmerken
Editie:1
Product breedte:157 mm
Product hoogte:10 mm
Product lengte:240 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:157 mm
Verpakking hoogte:10 mm
Verpakking lengte:240 mm
Verpakkingsgewicht:423 g

Samenvatting

"Door toenemende marktwerking en kritischer wordende consumenten wordt ‘marketing’ steeds belangrijker voor organisaties in de gezondheidszorg. Zorgaanbieders moeten concurreren en nog beter inspelen op de wensen en behoeften van zakelijke en particuliere klanten. Zorgmarketing is daarbij een onmisbaar hulpmiddel.

In 'Zorgmarketing in de praktijk' passeren een groot aantal marketingthema’s de revue. Het boek geeft een actueel beeld van de stand van zaken van marketing in de gezondheidszorg en de uitdagingen waarvoor zorgaanbieders zich gesteld zien.

'Zorgmarketing in de praktijk' bevat praktische handvatten voor het opstellen en invoeren van een marketingstrategie. Het boek legt de link tussen theorie en praktijk, tussen strategie en implementatie en tussen denken en doen, en helpt zorgorganisaties om marktgerichter, klantgerichter en succesvoller te worden. Het boek bevat meer dan honderd marketingvoorbeelden van een breed scala aan zorgverleners.

'Zorgmarketing in de praktijk' is bestemd voor iedereen die zich bezighoudt of te maken krijgt met het opstellen en uitvoeren van marketingplannen in de gezondheidszorg. Het boek biedt tal van nuttige inzichten en tips, en is zeer geschikt voor studenten in het hbo en wo.

Sjors van Leeuwen is directeur van Indora Managementadvies en actief als onafhankelijk marketingadviseur in de gezondheidszorg. Hij begeleidt zorginstellingen bij het opstellen en uitvoeren van marketing-, CRM- en E-business-strategieën. Hij is verbonden aan verschillende opleidingsinstituten en initiatiefnemer van het Zorgmarketingplatform.

Mooie recensie van Zorgmarketing in de praktijk
Recensie Peter Vermeulen op managementboek.nl"