Loading...

Eet En Drinkproblemen Bij Jonge Kinderen

L. van den Engel-Hoek

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • ISBN: 9789023242451
een leidraad voor logopedisten en andere hulpverleners in de gezondheidszorg
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:01 januari 9999
Aantal pagina's:144
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Nee
Betrokkenen
Hoofdauteur:L. van den Engel-Hoek
Hoofdauteur:L. van den Engel-Hoek
Overige kenmerken
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:156 mm
Product hoogte:14 mm
Product lengte:238 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:160 mm
Verpakking hoogte:10 mm
Verpakking lengte:240 mm
Verpakkingsgewicht:260 g
Overige kenmerken
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:156 mm
Product hoogte:14 mm
Product lengte:238 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:160 mm
Verpakking hoogte:10 mm
Verpakking lengte:240 mm
Verpakkingsgewicht:260 g

Samenvatting

''Voeding speelt een belangrijke rol in ons leven.
Als er bij jonge kinderen problemen zijn bij het opnemen en verwerken van voeding heeft dit veel invloed op de ontwikkeling van het kind en de relatie met de omgeving.

De kennis over eet- en drinkproblemen heeft in de afgelopen jaren een grote ontwikkeling doorgemaakt. In deze derde druk zijn een aantal wijzigingen aangebracht die hier het gevolg van zijn. De oorzaken en gevolgen van problemen met de voeding kunnen heel verschillend zijn. Van de betrokken hulpverleners (artsen, verpleegkundigen, logopedisten, diëtisten, fysiotherapeuten en gedragskundigen) vraagt het veel kennis van de verschillende aspecten.
Eén van die aspecten is het leren eten en drinken. Vanwege hun kennis op het gebied van sensibiliteit en mondmotoriek worden logopedisten meestal ingeschakeld voor dit onderdeel. In dit boek worden de verschillende mogelijkheden voor logopedische interventie besproken bij deze problematiek. Daarom is dit boek in de eerste plaats voor logopediestudenten en logopedisten bedoeld.
Daarnaast geeft het aan de andere hulpverleners de mogelijkheid om kennis te nemen van de logopedische problematiek en interventie bij deze kinderen. Zo kan het boek aanleiding zijn tot verdere verdieping en uitwisseling om de hulp aan kinderen met problemen rond de voeding en hun ouders te verbeteren.''