Loading...

Dyslectische kinderen leren lezen

A. Smits

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • ISBN: 9789053528068
individuele, groepsgewijze en klassikale werkvormen voor de behandeling van leesproblemen
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:20 oktober 2006
Aantal pagina's:157
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Nee
Betrokkenen
Hoofdauteur:A. Smits
Tweede Auteur:Tom Braams
Co Auteur:Tom Braams
Co Auteur:Tom Braams
Vertaling
Eerste Vertaler:n.v.t.
Originele titel:Dyslectische kinderen leren lezen
Overige kenmerken
Editie:3
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:170 mm
Product hoogte:11 mm
Product lengte:210 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:170 mm
Verpakking hoogte:11 mm
Verpakking lengte:210 mm
Verpakkingsgewicht:305 g
Overige kenmerken
Editie:3
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:170 mm
Product hoogte:11 mm
Product lengte:210 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:170 mm
Verpakking hoogte:11 mm
Verpakking lengte:210 mm
Verpakkingsgewicht:305 g

Samenvatting

Individuele, groepsgewijze en klassikale werkvormen voor de behandeling van leesproblemen

Met het beschikbaar komen van het Protocol Leesproblemen en Dyslexie in 2001 heeft het basisonderwijs een veelgevraagd hulpmiddel gekregen om kinderen met (dreigende) leesproblemen te signaleren en te begeleiden.

In Dyslectische kinderen leren lezen worden in aansluiting op het Protocol een groot aantal concrete werkvormen voor het lezen besproken voor individuele begeleiding, voor het werken in kleine groepjes en voor klassikaal lezen. Bij alle werkvormen is er uitgebreid aandacht voor de voorbereiding en worden er beschikbare hulpmiddelen, software en geschikte boekjes genoemd. Er wordt veel aandacht besteed aan het volgen van de vorderingen met behulp van gerichte observaties en running records, en aan de didactische opbouw van de lessen. De werkvormen zijn uitgebreid in de praktijk beproefd en zeer effectief bevonden.

Het boek is geschreven voor leerkrachten in de onder- en middenbouw van het basisonderwijs, voor interne begeleiders en remedial teachers en voor hen die zich met de behandeling van dyslectische kinderen bezighouden.