Loading...

Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport

Hugo Gruijters

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Managementboeken
  • ISBN: 9789054724520
waardecreatie binnen de sport
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:26 augustus 2021
Aantal pagina's:420
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Hugo Gruijters
Tweede Auteur:Robert Kok
Tweede Auteur:Robert Kok
Overige kenmerken
Editie:5
Product breedte:171 mm
Product hoogte:28 mm
Product lengte:229 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:171 mm
Verpakking hoogte:28 mm
Verpakking lengte:229 mm
Verpakkingsgewicht:861 g
Overige kenmerken
Editie:5
Product breedte:171 mm
Product hoogte:28 mm
Product lengte:229 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:171 mm
Verpakking hoogte:28 mm
Verpakking lengte:229 mm
Verpakkingsgewicht:861 g

Samenvatting

Sportmarketing is een groeiend vakgebied dat een grote rol speelt in de internationale sportwereld. Binnen dit vakgebied wordt er onderscheid gemaakt tussen marketing van de sport en sport als marketingplatform (sportsponsoring). Dit boek focust op de marketing van sport. Het boek is geheel herzien ten opzichte van eerdere drukken. Het centrale model van de vijfde druk is gebaseerd op een speciaal ontwikkeld Sportmarketingcanvas, waar de sportmarketeer in ontwikkeling maar ook de professional direct mee aan de slag kan. De verschillende onderdelen van het boek vormen samen het Sportmarketingcanvas. Sportmarketingspecifieke analyse- en beslissingsgebieden komen dan ook logisch aan bod. Vanuit verschillende onderdelen wordt een gedegen beeld geschetst van de sportmarkt waarin een organisatie opereert en wordt op basis van de kerncompetenties van deze organisatie systematisch een waardepropositie richting afnemers ontwikkeld. Daarbij spelen elementen als branding en customer journey naast de klassiekere marketinginstrumenten een rol.