Loading...

Positioneren

Jaap van der Grinten

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Managementboeken
  • ISBN: 9789024444984
Stappenplan voor een scherpe positionering
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:15 april 2022
Aantal pagina's:260
Illustraties:Nee
Betrokkenen
Hoofdauteur:Jaap van der Grinten
Tweede Auteur:Rik Riezebos
Co Auteur:Cees van Wijk
Co Auteur:Cees van Wijk
Overige kenmerken
Editie:1
Product breedte:150 mm
Product hoogte:16 mm
Product lengte:220 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:150 mm
Verpakking hoogte:16 mm
Verpakking lengte:220 mm
Verpakkingsgewicht:404 g
Overige kenmerken
Editie:1
Product breedte:150 mm
Product hoogte:16 mm
Product lengte:220 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:150 mm
Verpakking hoogte:16 mm
Verpakking lengte:220 mm
Verpakkingsgewicht:404 g

Samenvatting

In onze multimediale samenleving is de vraag hoe mensen over je spreken steeds belangrijker geworden. Positioneren is een marketingtechniek die je helpt de beeldvorming rond jezelf of een product, dienst of organisatie proactief te sturen. Positioneren is geschreven vanuit het perspectief van de manager, waardoor je de kennis direct in de praktijk kunt toepassen. Op de bijbehorende website www.positioneren5edruk.nl vind je oefenopgaven en achtergrondinformatie. Deze vijfde druk is op tal van punten bijgewerkt, naast geactualiseerde voorbeelden en cases zijn ook de laatste inzichten over brand building erin opgenomen. Positioneren is gebaseerd op drie USP’s: • de inside-out route van positioneren; • de focus op categorisatie in plaats van differentiatie; • het idee dat een positionering vooral door manifestatie (in plaats van communicatie) tot leven moet komen. Positioneren is bedoeld voor (toekomstige) managers, marketeers en communicatieprofessionals die – op basis van bewezen methoden en de laatste inzichten – op een kritische en constructieve wijze met hun merk aan de slag willen. Daarnaast is het uitermate geschikt als lesboek voor studenten commerciële economie, communicatie en creative business/media. Rik Riezebos (Brand Capital, EURIB) en Jaap van der Grinten (docent en onderzoeker Hogeschool Inholland) werken ruim 20 jaar samen aan de ontwikkeling van de kennis en kunde op het gebied van merkpositionering.