Taal: | nl |
Bindwijze: | Paperback |
Oorspronkelijke releasedatum: | 11 maart 2021 |
Aantal pagina's: | 336 |
Illustraties: | Nee |
Hoofdauteur: | Matteo Strukul |
Hoofdauteur: | Matteo Strukul |
Eerste Vertaler: | Hans van Riemsdijk |
Editie: | 1 |
Product breedte: | 151 mm |
Product hoogte: | 30 mm |
Product lengte: | 230 mm |
Studieboek: | Nee |
Verpakking breedte: | 151 mm |
Verpakking hoogte: | 30 mm |
Verpakking lengte: | 230 mm |
Verpakkingsgewicht: | 572 g |
Editie: | 1 |
Product breedte: | 151 mm |
Product hoogte: | 30 mm |
Product lengte: | 230 mm |
Studieboek: | Nee |
Verpakking breedte: | 151 mm |
Verpakking hoogte: | 30 mm |
Verpakking lengte: | 230 mm |
Verpakkingsgewicht: | 572 g |
Strukul won in 2019 de Italiaanse literatuurprijs Premio Bancarella, die eerder werd gewonnen door Ken Follett en Michael Connelly
Rome, herfst 1542. Michelangelo moet een veertig jaar oude belofte inlossen: het voltooien van het grafmonument van paus Julius ii. Dat neemt de zittende paus hem niet in dank af. Intussen is de kunstenaar ook in het vizier gekomen van de Romeinse Inquisitie. Zij hopen via Michelangelo meer informatie te verkrijgen over een verboden genootschap waar zijn goede vriendin Vittoria Colonna deel van uitmaakt.
In het rauwe maar prachtige decor van Rome, waar de aflatenhandel welig tiert en waar landsknechten en courtisanes het voor het zeggen lijken te hebben, ontvouwt zich een spannend kat-en-muisspel. De levens van Michelangelo, Vittoria en de leden van de Inquisitie raken op levensgevaarlijke manier met elkaar verstrengeld. Want in het zestiende-eeuwse Rome is de brandstapel altijd nabij...
In de pers
‘Liefhebbers van historische romans mogen deze niet laten liggen: meeslepend, intrigerend en spannend, van de eerste tot de laatste bladzijde.’ Italië Magazine
‘In Strukuls handen verandert elke tijdsperiode in het meest adembenemende en fascinerende verhaal ooit.’ Vanity Fair
‘Strukul is de Alexandre Dumas van de eenentwintigste eeuw: zijn altijd weer fascinerende historische romans doorstaan makkelijk de tand des tijds.’ La Stampa