Het boek doet wat het belooft; het is een praktische gids over zakelijk verkopen via bol.com. In het eerste hoofdstuk wordt de platformeconomie toegelicht en de rol die bol.com hierin speelt. Daarna wordt ingegaan op de verschillende verkoopmodellen die het platform biedt en wordt o.a. aandacht besteed aan servicenormen en het belang van een serieuze strategie als je marketplaces als distributiekanaal inzet.
Vervolgens wordt het echt een praktische gids, die de startende verkoper heel veel voorbeelden en ideeën geeft om zo slim en lucratief mogelijk te verkopen via bol.com. Aan het einde van het boek wordt nog ingegaan op het belang van geautomatiseerd verkopen, bijvoorbeeld via EffectConnect, iets dat veel tijd en geld bespaart zodra je eenmaal meerdere orders per dag ontvangt.
Het is een veelomvattend boek dat ook gebruikt kan worden als naslagwerk, om geregeld je werk en beslissingen te evalueren. Het boek is wat minder geschikt voor ervaren e-commerce managers, maar ik raad dit boek zeker aan voor startende verkopers!