"Als Wil iets schrijft dan is het goed. Want hij zet je aan het werk, of in ieder geval aan het denken. Of je nu de oudste tabakswinkel van Nederland runt, of werkt als communicatieadviseur bij de gemeente Eindhoven: de Fanstrategie is altijd van toepassing. Fans laten zich graag verleiden, en Wil weet hoe. De Fanpiramide en het Fankwadrant zijn de basis, waarop jouw unieke organisatie verder kan bouwen. Tel daarbij op zijn aansporing om elegant te stelen uit het boek, en je hebt prima handvatten om een Fanstrategie tot leven te brengen.
Maar let op, waarschuwt hij: het is geen trucje, geen tactische zet. Ik snap die waarschuwing wel: de aanpak lijkt eenvoudig, en het boek is hartstikke leesbaar. Maar écht werk maken van de Fanstrategie vraagt niet alleen wat van de (marketing)communicatie m/v die er mee aan de slag gaat, maar óók van de organisatie. En achter die gedachte schuilt Wil’s brede en soms eigenzinnige kijk op de theorie en trends in het (marketing)communicatievak. Daar ben ik fan van.
Lekker lezen dus, en laat je inspireren!