Loading...

Een meesterstuk

Peter Römer

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Kunst & Fotografie
  • ISBN: 9789400510234
De eerste die het geheim ontdekte, stierf dertig jaar geleden...
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:22 januari 2021
Aantal pagina's:352
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Nee
Betrokkenen
Hoofdauteur:Peter Römer
Hoofdauteur:Peter Römer
Vertaling
Originele titel:Een Meesterstuk
Character
Personage:Geen personage
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:140 mm
Product hoogte:32 mm
Product lengte:215 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:140 mm
Verpakking hoogte:32 mm
Verpakking lengte:215 mm
Verpakkingsgewicht:504 g
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:140 mm
Product hoogte:32 mm
Product lengte:215 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:140 mm
Verpakking hoogte:32 mm
Verpakking lengte:215 mm
Verpakkingsgewicht:504 g

Samenvatting

Een student met een passie – een kunsthandelaar zonder geweten – een Afghanistan-veteraan met een trauma – en een ontdekking die de kunstwereld op zijn grondvesten zal doen schudden…

Jacques en Anton, twee oude vrienden, vinden kort na elkaar de dood. De een pleegt zelfmoord, de ander sterft twee maanden later aan een hartaanval. Een tragische samenloop van omstandigheden, naar het zich laat aanzien. In elk geval legt niemand een verband met de opzienbarende ontdekking die de twee mannen kort daarvoor hebben gedaan. Wat ook niet kan, want ze hebben hun vondst angstvallig geheim gehouden… dachten ze.

Dertig jaar later wordt op klaarlichte dag de Amsterdamse kunsthandelaar Louis Post in zijn winkel in de Nieuwe Spiegelstraat vermoord. Professor Arjen Hageveld denkt te weten waarom. Het heeft te maken met het schilderij van de relatief onbekende achttiende-eeuwse schilder Isaac Pietersz waar een van zijn studenten al maandenlang onderzoek naar doet. Een schilderij met een geheim dat de professor enkele dagen eerder met de kunsthandelaar had gedeeld.

Katja Hiemstra heeft in eerste instantie geen flauw idee hoe opzienbarend de ontdekking is die ze tijdens haar afstudeerproject heeft gedaan. Voor haar heeft het schilderij van Pietersz vooral persoonlijke waarde – het doek heeft ooit toebehoord aan haar grootvader Anton. Maar het proces dat zij onbewust in gang heeft gezet, valt niet meer te stoppen. Er staat veel op het spel, te veel, en niemand – niet in Genève, niet in St Petersburg en zeker niet in Den Haag – kan zich veroorloven te verliezen…