Loading...

No rules rules

Reed Hastings

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Biografieën & Waargebeurd
  • ISBN: 9789000365685
  • Adviesprijs: €21.99
Waarom Netflix zo succesvol is
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:27 augustus 2020
Aantal pagina's:336
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Nee
Betrokkenen
Hoofdauteur:Reed Hastings
Tweede Auteur:Erin Meyer
Tweede Auteur:Erin Meyer
Vertaling
Eerste Vertaler:Paul Janse
Originele titel:No rules rules
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:142 mm
Product hoogte:30 mm
Product lengte:218 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:142 mm
Verpakking hoogte:35 mm
Verpakking lengte:218 mm
Verpakkingsgewicht:520 g
eWaste:Nee
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:142 mm
Product hoogte:30 mm
Product lengte:218 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:142 mm
Verpakking hoogte:35 mm
Verpakking lengte:218 mm
Verpakkingsgewicht:520 g
eWaste:Nee

Samenvatting

Netflix-CEO Reed Hastings over de Netflixcultuur en zijn sleutel tot succes

'Hastings en Meyer loodsen je langs een stappenplan om je bedrijf net zo innovatief te maken als de wereldwijde streamingdienst met 182 miljoen betalende abonnees.' •••• NRC

Er is nooit eerder een bedrijf geweest als Netflix. Het zette de entertainmentindustrie radicaal op zijn kop, met jaarlijkse inkomsten van miljarden dollars en honderden miljoenen abonnees in meer dan 190 landen. Maar om zulke hoogtes te bereiken moest Netflix zichzelf constant opnieuw uitvinden. Dit lukte dankzij de baanbrekende bedrijfscultuur van CEO Reed Hastings.

Netflix creëerde nieuwe bedrijfswaarden, waarbij de mensen centraal kwamen te staan en innovatie belangrijker was dan efficiëntie. Bij Netflix hanteren ze geen vakantiedagen of onkostenbeleid. Ze kijken niet naar hoe hard je werkt, maar naar wat je oplevert. En bij Netflix probeer je niet je baas te pleasen maar geef je ook je leidinggevenden de feedback die nodig is om het bedrijf vooruit te helpen.

Voor de allereerste keer doet Reed Hastings nu een boekje open. Samen met professor aan INSEAD Business School Erin Meyer, duikt hij dieper in de spraakmakende bedrijfscultuur die medeverantwoordelijk is voor het succes. Op basis van honderden interviews met (oud-)Netflix-medewerkers en nooit eerder vertelde verhalen over Hastings’ eigen successen én fouten, onthult No rules rules de fascinerende filosofie achter de unieke Netflix-cultuur.

'De inzichten in dit boek zijn van onschatbare waarde voor iedereen die probeert een organisatiecultuur te creëren.' – Satya Nadella, CEO Microsoft

'De belangrijkste bedrijfsvraag van onze tijd is "hoe blijf je innoveren?" In dit baanbrekende boek geven Reed Hastings en Erin Meyer daarop een antwoord. Ze beschrijven een bewezen, systematische methode voor het bouwen, onderhouden en versterken van een zeer innovatieve internationale cultuur.' – Ben Horowitz, Amerikaans zakenman en investeerder