Loading...

De 33 beste psychologische beïnvloedingstechnieken uit de reclame

Marc Andrews

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Kunst & Fotografie
  • ISBN: 9789492493941
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:06 maart 2020
Aantal pagina's:208
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Marc Andrews
Tweede Auteur:Rick van Baaren
Co Auteur:Matthijs van Leeuwen
Co Auteur:Matthijs van Leeuwen
Vertaling
Originele titel:Hidden Persuasion: 33 Psychological Influence Techniques in Advertising
Overige kenmerken
Editie:1
Product breedte:170 mm
Product hoogte:17 mm
Product lengte:231 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:170 mm
Verpakking hoogte:17 mm
Verpakking lengte:231 mm
Verpakkingsgewicht:517 g
Overige kenmerken
Editie:1
Product breedte:170 mm
Product hoogte:17 mm
Product lengte:231 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:170 mm
Verpakking hoogte:17 mm
Verpakking lengte:231 mm
Verpakkingsgewicht:517 g

Samenvatting

(note; dit boek heette voorheen 'Seks, humor en het beloofde land', maar heeft de nieuwe titel 'De 33 beste psychologische beïnvloedingstrucs uit de reclame' gekregen. De inhoud van het boek is hetzelfde gebleven!) We zouden je ervan kunnen proberen te overtuigen om dit boek te kopen door aan te geven dat de voorraad bijna op is (schaarste), door je te vertellen hoeveel andere mensen het al hebben gekocht (sociale bewijskracht), door er quotes op te zetten van belangrijke wetenschappers (autoriteit), door een erotische afbeelding op het omslag te zetten (seks), door te zeggen dat het heel zielig voor het boek zou zijn als je het niet zou kopen (antropomorfisme), door humor te gebruiken of door te zeggen dat het helemaal geen boek is (disruptie). En dan hebben we nog maar 7 van de 33 technieken genoemd die in dit boek beschreven worden en waarmee je gedrag en gedachten kunt beïnvloeden. In dit boek worden de 33 krachtigste psychologische beïnvloedingstechnieken uitgelegd aan de hand van succesvolle reclamecampagnes. De auteurs, drie wetenschappers met ervaring in de reclamewereld, laten precies zien hoe gedrag op bewust en onbewust niveau wordt beïnvloed. En je leert hoe je deze wetenschappelijk bewezen technieken ook zelf toe kunt passen. Dit boek opent je de ogen voor de wondere kunst van het overtuigen. Gegarandeerd.