Loading...

Leren (en) doceren in het hoger onderwijs

Linda van der Grijspaarde

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Onderwijs & Didactiek
  • ISBN: 9789024419289
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:28 april 2020
Aantal pagina's:440
Illustraties:Nee
Betrokkenen
Hoofdauteur:Linda van der Grijspaarde
Tweede Auteur:Ton Kallenberg
Co Auteur:Gerard Baars
Co Auteur:Gerard Baars
Overige kenmerken
Editie:4
Product breedte:171 mm
Product hoogte:18 mm
Product lengte:241 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:171 mm
Verpakking hoogte:18 mm
Verpakking lengte:241 mm
Verpakkingsgewicht:824 g
Overige kenmerken
Editie:4
Product breedte:171 mm
Product hoogte:18 mm
Product lengte:241 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:171 mm
Verpakking hoogte:18 mm
Verpakking lengte:241 mm
Verpakkingsgewicht:824 g

Samenvatting

Leren (en) doceren in het hoger onderwijs

Ton Kallenberg, Gerard Baars, Linda van der Grijspaarde

4e druk

ISBN 9789024419289 In Leren (en) doceren in het hoger onderwijs staat de dagelijkse praktijk van de docent centraal. De docent vervult een cruciale rol in de onderwijsleersituatie. Ongeacht de onderwijswerkvorm (college, werkgroep, practicum): van de docent wordt gevraagd om het onderwijs zodanig vorm te geven dat een maximaal leerresultaat bij de student wordt bereikt. In vier thema’s behandelen de auteurs een aantal didactische onderwerpen: het leren van studenten (bevorderen), onderwijs ontwerpen, onderwijs uitvoeren en onderwijs evalueren. Aan de hand van voorbeelden, schema’s, modellen en vaardighedenbladen aan het eind van elk hoofdstuk bieden zij een directe eerste hulp bij praktische vragen. De focus van dit boek is gericht op campus-based education. Daarnaast besteedt het ook aandacht aan digitale didactiek. In deze vierde druk zijn de didactische inzichten van de afgelopen jaren verwerkt. Het boek is zo ingericht dat het goed aansluit op cursussen en leergangen die erop zijn gericht om docenten, examinatoren en studieadviseurs in het hoger onderwijs te ondersteunen in hun professionele ontwikkeling. Het is bij uitstek geschikt om te gebruiken binnen de BKO (Basis Kwalificatie Onderwijs), de SKO (Senior Kwalificatie Onderwijs), de BKE (Basis Kwalificatie Examinering) en de BKS (Basis Kwalificatie Studieadviseurs). Het is bedoeld voor docenten in die trajecten, maar ook als naslagwerk voor de docenten die behoefte hebben aan praktische tips of juist aan een theoretische basis.