Loading...

#contentrecht

Charlotte Meindersma

  • Bindwijze: E-book
  • Taal: nl
  • Categorie: Rechten
  • ISBN: 9789082329643
content beschermen en gebruiken zonder risico; de (on)geschreven regels
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:E-book
Oorspronkelijke releasedatum:17 september 2019
Aantal pagina's:280
Ebook Formaat:EPUB met digitaal watermerk
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Charlotte Meindersma
Hoofdauteur:Charlotte Meindersma
Lees mogelijkheden
Lees dit ebook op:Desktop (Mac en Windows) , Kobo e-reader , Android (smartphone en tablet) , iOS (smartphone en tablet) , Windows (smartphone en tablet)
Overige kenmerken
Editie:1
Studieboek:Ja
Overige kenmerken
Editie:1
Studieboek:Ja

Samenvatting

Het internet bestaat niet zonder content. Bijna iedere dag publiceren, delen en gebruiken we teksten, foto's en ander materiaal, van onszelf en van anderen. De grenzen van wat wel en niet mag zijn daarbij niet altijd even duidelijk. De kans dat iemand jouw content gebruikt wordt steeds groter, en als je ongevraagd werk van een ander gebruikt, zal je niet de eerste zijn wanneer je een inbreukbrief in je mailbox vindt. Boetes van minimaal € 1.000 zijn daarbij eerder regel dan uitzondering. Om je concurrentiepositie te behouden en reputatieschade te voorkomen, moet je eigen werk beschermen én precies weten wat je wel en niet mag doen met content van anderen. In dit boek vertelt Charlotte Meindersma je over alle geschreven en ongeschreven regels, zodat je risicoloos materiaal van anderen kunt gebruiken en kunt voorkomen dat anderen ten koste van jou mooie sier maken met jouw content. Charlotte vertelt je: * Wat jouw rechten als contentmaker zijn en hoe je je werk kunt beschermen; * Hoe je de wet in jouw voordeel inzet en boetes voorkomt als je content van anderen gebruikt; * Hoe je legaal kunt inhaken op bekendheid van merken en bestaande content; * Welke mythes over social media en platformen je niet meer moet geloven; * Wat je absoluut moet afspreken wanneer je samen of in opdracht content maakt; * Wat je zeker niet moet doen wanneer je een inbreukbrief ontvangt en hoe je de 'boete' tot wel 40% kunt verlagen; * Welke 5 stappen je moet zetten als je last hebt van een copycat. Charlotte Meindersma is social media jurist en helpt online ondernemers vlekkeloos te ondernemen door ze de grenzen van de wet te leren kennen en praktische en pragmatische oplossingen te bieden. Ze geeft hooggewaardeerde online cursussen voor Frankwatching en wordt regelmatig door landelijke media gevraagd voor interviews over contentrecht. "We weten als ondernemer natuurlijk al lang, hoop ik, dat het jatten van webteksten en foto's op internet niet mag. Toch worden er nog jaarlijks inbreuken op auteursrecht gepleegd. Er is ook zoveel online beschikbaar. Ik, als Facebook- en Online Marketing expert, creëer megaveel content en maak het zelfs wekelijks mee dat mijn teksten gekopieerd worden. Daarom is dit boek over contentrecht en auteursrecht zo handig. Charlotte legt in gewone-mensen-taal uit waar ik rekening mee moet houden en ik krijg er ook nog handige checklists bij. En ik weet wat ik kan doen als ik weer eens een copycat vind." - Anne Raaymakers, Facebook expert en bestsellerauteur van 'Vind ik leuk!' "Net als in iedere beroepsgroep heb je onder juristen ook 'rekkelijken' en 'preciezen'. Ik word moe van preciezen en hou heel erg van pragmatisch. Zo eentje is Charlotte er. Ze heeft me prima geholpen met het opstellen van algemene voorwaarden en een AVG-proof privacy-verklaring voor mijn internetbedrijf. Doe je iets online dan moet je bij Charlotte zijn." - Aartjan van Erkel, Internet-ondernemer en bestseller-auteur van 'Verleiden op Internet' en 'Maak ze gek!' "Charlotte is voor mij dé expert op het gebied van contentrecht. Als ik iets moet weten over eventuele nieuwe regels over wat uitgevers bij de native advertisements van merken moeten vermelden of wat influencers moeten vermelden bij hun betaalde posts, dan vraag ik dat altijd aan Charlotte. Zij is altijd op de hoogte hiervan." - Dr. Suzanne de Bakker, docent en senior onderzoeker op de Hogeschool Utrecht en Universiteit van Amsterdam "Charlotte heeft altijd snel een passend antwoord klaar op vragen via social media en de waardevolle content die zij deelt geeft haar het recht om gezien te worden als een autoriteit op haar vakgebied." - Christiaan Slagter-Koster, contentmarketingspecialist