Alle boeken van Jeroen gelezen, telkens met veel plezier maar dit is echt een zware tegenvaller. Marketing-technisch leuk bedacht, goud stickertje op de cover ' 250.000 exemplaren verkocht' met in kleine lettertjes eromheen 'van de auteur van de Prooi'. Van dit boek worden er zeker geen 250.000 verkocht. Het is ongelofelijk saai, JS valt telkens in herhaling. De samenvatting: "Paul Polman wil de wereld verbeteren maar ondervindt weerstand en slaagt niet". De ene bladzijde in samenhang met werknemers, dan weer mede-bestuurders enz enz. bladzijde na bladzijde. Die paar stukken die het echt spannend kunnen maken, daar waar er echt wat van Polman wordt gevraagd (bijvoorbeeld de poging tot overname door Heinz, verplaatsing van het hoofdkantoor of benoeming van zijn opvolger), zijn op een paar bladzijde te tellen. Veel problemen (bijv overmatig plastic gebruik) worden wel benoemd maar het boek geeft onvoldoende inzicht hoe Unilever (PP) probeert deze op te lossen of waarom dit niet lukt. Al met al, echt een dikke tegenvaller daar waar ik de vorige boeken van Jeroen echt page-turners vond.