Loading...

Kwaliteitsmanagement

Bernadette van Pampus

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Managementboeken
  • ISBN: 9789024426881
een praktische handleiding voor de invoering van kwaliteitszorg
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:29 maart 2019
Aantal pagina's:320
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Nee
Betrokkenen
Hoofdauteur:Bernadette van Pampus
Hoofdauteur:Bernadette van Pampus
Overige kenmerken
Editie:4
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:170 mm
Product hoogte:18 mm
Product lengte:240 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:170 mm
Verpakking hoogte:18 mm
Verpakking lengte:240 mm
Verpakkingsgewicht:675 g
Overige kenmerken
Editie:4
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:170 mm
Product hoogte:18 mm
Product lengte:240 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:170 mm
Verpakking hoogte:18 mm
Verpakking lengte:240 mm
Verpakkingsgewicht:675 g

Samenvatting

‘Kwaliteitsmanagement’ is een praktijkgericht boek dat studenten leert hoe zij zelf de eerste stappen kunnen zetten in het traject van kwaliteitszorg binnen een organisatie. Een onderwerp dat steeds belangrijker wordt in een tijd waarin organisaties niet alleen meer kunnen concurreren op prijs of product maar ook aandacht moeten schenken aan kwaliteit en betrouwbaarheid. Auteur Bernadette van Pampus beschrijft hoe kwaliteitszorg een positief veranderingsproces binnen een organisatie op gang kan brengen en hoe een kwaliteitsmodel daarbij een hulpmiddel kan zijn. In tien hoofstukken komen onderwerpen aan bod als bewustwording, richting, proces managen, auditing, het INK-managementmodel, ISO 9000 en certificatie. Aan de hand van praktijksituaties worden de winsten en valkuilen bij het werken aan kwaliteit belicht. Deze vierde druk sluit aan bij de huidige ontwikkelingen op het gebied van kwaliteitsmanagement, de nieuwe ISO 9001 norm (onder andere High Level Structure) en behandelt voorbeelden uit zowel de profit- als de non-profitsector. Dit boek is geschreven voor het hoger beroepsonderwijs én voor diegenen die binnen hun organisatie aan de slag willen of al aan de slag zijn met kwaliteitszorg en hier op een praktische manier bij geholpen willen worden.