Loading...

iSelf 1 - iSelf

Patrick Sins

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • ISBN: 9789492618313
Aanpak voor het bevorderen van zelfsturend leren door leraren
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:20 november 2018
Aantal pagina's:88
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Patrick Sins
Tweede Auteur:René Berends
Co Auteur:Hanneke Kroes
Hoofdredacteur:Patrick Sins
Co Redacteur:Paul Meuwese
Co Redacteur:Paul Meuwese
Vertaling
Eerste Vertaler:oorspronkelijk Nederlandse uitgave
Originele titel:oorspronkelijk Nederlandse uitgave
Character
Personage:Geen personage
Overige kenmerken
Dyslexievriendelijk:Nee
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:158 mm
Product hoogte:7 mm
Product lengte:210 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:158 mm
Verpakking hoogte:7 mm
Verpakking lengte:210 mm
Verpakkingsgewicht:177 g
Overige kenmerken
Dyslexievriendelijk:Nee
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:158 mm
Product hoogte:7 mm
Product lengte:210 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:158 mm
Verpakking hoogte:7 mm
Verpakking lengte:210 mm
Verpakkingsgewicht:177 g

Samenvatting

2e druk - Zelfsturend leren: hoe leer je dat je leerlingen? Wat kun jij als leerkracht doen?

Zelfsturend leren: hoe leer je dat je leerlingen? Wat kun jij als leerkracht doen? Over deze vragen is het lectoraat Vernieuwingsonderwijs in 2014 een samenwerking aangegaan met onderwijsprofessionals van acht daltonscholen, een freinetschool en het Welten-Instituut van de Open Universiteit. Vanuit deze samenwerking is het project iSelf ontstaan. Onderdeel van dit project is de professionaliseringsaanpak iSelf. Deze aanpak is ontwikkeld op basis van wat uit wetenschappelijk onderzoek bekend is over hoe je zelfsturend leren effectief moet bevorderen. iSelf leert leerkrachten om te gaan met kennis over zelfsturend leren. Er worden leerstrategieën aangereikt om te oefenen en om zelfsturend leren in de eigen lessen te kunnen integreren. De pijlers van iSelf zijn: (1) expliciete instructie van zelfsturend leren, (2) integratie van de instructie van zelfsturend leren met de lesstof en (3) aansluiten op het individu. Toepassen van iSelf op de eigen school betekent dat je van en met elkaar leert. Deze insteek houdt in dat collega’s elkaar coachen en ondersteunen bij het toepassen van de pijlers die in dit handboek worden beschreven. Allereerst wordt ingegaan op de didactiek van iSelf en hoe deze concreet invulling krijgt in de lesvoorbereiding en –uitvoering. Vervolgens wordt beschreven hoe collega’s elkaar kunnen begeleiden in het bevorderen van zelfsturend leren aan de hand van iSelf. Het is de bedoeling dat lerarenteams samen leren omgaan met kennis over zelfsturend leren en leraren inzichten zelf toepassen in de les. Auteurs van deze publicatie zijn: Patrick Sins, Alieke van Dijk, Jory Tolkamp, René Berends, Emmy Vrieling, Conny Senders, Ineke Vermeulen, Anjo Mooren, Judith Smetsers, Margreet de Boer, Hanneke Kroes, Willem Snel, Michelle Tiecken, Ellen van Drunen, Martineke van Heusden, Elke Melody, Marja Bus-sink, Alja de Lange, Hans Schemkes, Annelies Lubbers en Monique Hessels.