Loading...

Ken je kwaliteiten

Els Loman

  • Bindwijze: Losbladig
  • Taal: nl
  • Categorie: Onderwijs & Didactiek
  • ISBN: 9789065081452
(jeugd) kwaliteitenspel
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Losbladig
Oorspronkelijke releasedatum:06 augustus 2018
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Els Loman
Hoofdauteur:Els Loman
Overige kenmerken
Editie:2
Product breedte:16.30 cm
Product hoogte:2.50 cm
Product lengte:23.30 cm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:163 mm
Verpakking hoogte:25 mm
Verpakking lengte:233 mm
Verpakkingsgewicht:440 g
Overige kenmerken
Editie:2
Product breedte:16.30 cm
Product hoogte:2.50 cm
Product lengte:23.30 cm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:163 mm
Verpakking hoogte:25 mm
Verpakking lengte:233 mm
Verpakkingsgewicht:440 g

Samenvatting

Ken je kwaliteiten maakt leerlingen bewust(er) van hun eigen kwaliteiten en draagt op die manier bij aan een positief zelfbeeld.

Het succesvolle kwaliteitenspel is in een nieuw jasje gestoken. Niet alleen is het ontwerp verbeterd, er zijn ook twee VO-kwaliteiten toegevoegd. Doel van het Ken je kwaliteiten is leerlingen bewust(er) maken van hun eigen kwaliteiten en op die manier bijdragen aan een positief zelfbeeld. Het spel bestaat uit een handleiding en 92 prachtig geïllustreerde kaartjes, waarvan 60 kaartjes basiskwaliteiten bevatten en 32 kaartjes voortgezette kwaliteiten. Met behulp van de kwaliteitenkaartjes kunt u op een leuke manier met uw leerlingen in gesprek komen over hun kwaliteiten. De kaartjes kunnen op verschillende momenten en met verschillende doelen ingezet worden in de dagelijkse onderwijspraktijk. De kwaliteitenkaartjes zijn geschikt voor jeugd van zeven jaar en ouder. Onze ervaring is dat ook volwassenen het spel met veel resultaat gebruiken. De kaartjes kunnen zowel op individueel niveau, in kleine groepjes als klassikaal gebruikt worden. Uitgangspunt voor een gesprek is steeds het woord op een kaartje, waarbij concrete vragen worden gesteld door de leraar, mentor, interne begeleider of zorgcoördinator. Gebruikers over het spel: “De kinderen waren heel enthousiast. Ze waren erg open over hoe ze over dingen dachten. Vaak verrasten ze mij met hun reacties en opmerkingen.” “Het werken met de kaartjes creëert een prettige, open sfeer. Het zorgt ervoor dat kinderen meer over zichzelf en anderen gaan nadenken en elkaar anders gaan bekijken.” “Ik heb bewust twee jongens uitgekozen met wie ik in de groep nog wel eens moeite heb. We hebben een half uurtje gesproken over hun kwaliteiten. Ik merkte daarna echt een verandering in het contact: ze zijn een stuk opener naar mij toe.”