Loading...

Bestemming boardroom

Eelco van Eijck

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Managementboeken
  • ISBN: 9789024402717
over zoeken en gevonden worden
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:15 oktober 2018
Aantal pagina's:176
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Nee
Betrokkenen
Hoofdauteur:Eelco van Eijck
Hoofdauteur:Eelco van Eijck
Overige kenmerken
AI-gegenereerd:Nee
Dyslexievriendelijk:Nee
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:171 mm
Product hoogte:12 mm
Product lengte:241 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:171 mm
Verpakking hoogte:12 mm
Verpakking lengte:241 mm
Verpakkingsgewicht:385 g
eWaste:Nee
Overige kenmerken
AI-gegenereerd:Nee
Dyslexievriendelijk:Nee
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:171 mm
Product hoogte:12 mm
Product lengte:241 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:171 mm
Verpakking hoogte:12 mm
Verpakking lengte:241 mm
Verpakkingsgewicht:385 g
eWaste:Nee

Samenvatting

Hoe worden talentvolle managers (M/V) gezocht en gevonden? De wereld van headhunters is omgeven door discretie en mystiek. Wat doen ze eigenlijk? Hoe wordt waarde toegevoegd aan het zoekproces? Eelco van Eijck, een van de topheadhunters van Nederland, schetst een indringend beeld van een sector die hunkert naar professionalisering. Wat gaat goed? Wat kan beter? Bij het beantwoorden van deze vragen legt Van Eijck het vergrootglas op verborgen mechanismen bij doorstroming van talent naar de hogere regionen van het bedrijfsleven en de publieke sector. En passant biedt hij ambitieuze professionals die hogerop willen een scherp inzicht in de do’s and don’ts in het selectieproces van beslissers voor de bv Nederland. Ze moeten veel in huis hebben. Niet alleen kennis en kunde, maar ook présence en interculturele sensitiviteit. Hoe is het gesteld met hun digitale DNA? Het komt aan op een serie kritische succesfactoren voor talent. Van Eijck geeft millennials suggesties om sneller gevonden te worden voor managementposities en door te dringen tot de boardroom. [quote] ‘Wie dit boek leest, krijg een verrassend kijkje achter de schermen van een sector die tot de verbeelding spreekt, maar ook voor grote uitdagingen staat.’ – Mel Kroon, voormalig CEO van TenneT [foto Eelco van Eijck] Eelco van Eijck studeerde geneeskunde in Leiden, is managing partner bij Amrop Executive Search en lid van Global Amrop Executive Board. Hij is daarnaast docent in het commissarissenprogramma van de Erasmus Universiteit. Eerder was hij op Europees niveau actief in diverse executive functies bij Pepsico en ReckittBenckiser, waaronder als Sales Director (Italië) en General Manager (Duitsland). Zijn carrière begon bij Procter & Gamble (Rotterdam) met diverse commerciële functies. Isbn 9789024402717 Nur 801 businezz.nl boomuitgeversamsterdam.nl