Loading...

Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport

Robert Kok

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Onderwijs & Didactiek
  • ISBN: 9789054724070
  • Adviesprijs: €39.75
waardecreatie binnen de sport
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:15 mei 2018
Aantal pagina's:376
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Robert Kok
Tweede Auteur:Hugo Gruijters
Hoofdredacteur:Janeke de Zeeuw
Co Redacteur:Janeke de Zeeuw
Co Redacteur:Janeke de Zeeuw
Overige kenmerken
Editie:2
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:172 mm
Product hoogte:25 mm
Product lengte:231 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:172 mm
Verpakking hoogte:25 mm
Verpakking lengte:231 mm
Verpakkingsgewicht:747 g
Overige kenmerken
Editie:2
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:172 mm
Product hoogte:25 mm
Product lengte:231 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:172 mm
Verpakking hoogte:25 mm
Verpakking lengte:231 mm
Verpakkingsgewicht:747 g

Samenvatting

Sportmarketing is een groeiend vakgebied dat een grote rol speelt in de internationale sportwereld. Binnen dit vakgebied wordt er onderscheid gemaakt tussen marketing van sport en sport als marketingmiddel (sportsponsoring). In dit boek is gekozen voor een focus op de marketing van sport. Het boek is geschreven vanuit een strategisch marketingperspectief en geeft studenten in het hoger onderwijs maar ook professionals in het werkveld duidelijke handvatten voor het schrijven van een sportmarketingplan. De verschillende onderdelen van een sportmarketingplan worden een voor een behandeld aan de hand van theorie en praktijkcases. Het boek wordt ondersteund door de website www.waardecreatiebinnendesport.nl, waar de auteurs actuele sportmarketingcases bespreken aan de hand van blogs en artikelen. Robert Kok heeft jarenlange ervaring als hogeschooldocent Sportmarketing en Sportsponsoring binnen de opleiding SPECO Sportmarketing van Fontys Economische Hogeschool Tilburg. Daarnaast is hij actief als strategisch consultant binnen de sportmarketing en sportsponsoring. Hugo Gruijters is docent Sportbusiness aan Fontys Economische Hogeschool Tilburg, opleiding SPECO Sportcommunicatie. Hij verzorgt binnen deze opleiding onder andere cursussen op het gebied van sportmarketing, sportsponsoring en sportevenementen. Daarnaast is hij adviseur marketing & communicatie bij betaaldvoetbalorganisatie FC Eindhoven en teammanager en technisch commissielid bij hockeyvereniging DVS.