Loading...

Crash course programmeren in Python

Eric Matthes

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Vrije tijd & Hobby
  • ISBN: 9789059056749
Projectgericht leren programmeren
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:25 mei 2018
Aantal pagina's:584
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Nee
Betrokkenen
Hoofdauteur:Eric Matthes
Hoofdauteur:Eric Matthes
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:171 mm
Product hoogte:39 mm
Product lengte:240 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:171 mm
Verpakking hoogte:39 mm
Verpakking lengte:240 mm
Verpakkingsgewicht:1176 g
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:171 mm
Product hoogte:39 mm
Product lengte:240 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:171 mm
Verpakking hoogte:39 mm
Verpakking lengte:240 mm
Verpakkingsgewicht:1176 g

Samenvatting

Crash Course programmeren in Python is een snelle maar diepgaande introductie in programmeren met Python. Leer in korte tijd programma’s schrijven, problemen oplossen en laat programma’s ook werken. In de eerste helft van het boek komen basis programmeerconcepten aan de orde, zoals het maken van lijsten, woordenboeken, classes en lussen, en wordt het schrijven van duidelijke en leesbare code aangeleerd met oefeningen over ieder onderwerp. Daarnaast leer je hoe je programma’s interactief maakt en hoe je code test op veiligheid voordat je het aan een project toevoegt. In de tweede helft gebruik je deze kennis voor het maken van drie projecten: een arcade game geïnspireerd op Space Invaders, datavisualisatie met de bibliotheken van Python en een eenvoudige webapp. Dit boek is geschikt voor iedereen die serieus overweegt om zich te verdiepen in programmeren. Het boek helpt je op weg en leert je in snel tempo programma’s maken. Ga nu aan de slag met coderen!
De onderwerpen in dit boek: • de krachtige Python bibliotheken en opties gebruiken, inclusief matplotlib, NumPy, and Pygal • 2D-spellen maken die reageren op toetsenbordaanslagen en muisklikken en die moeilijker worden naarmate het spel vordert • werken met data om interactieve visualisaties te maken • webapps maken, aanpassen en online verspreiden • omgaan met fouten en errors, ofwel programmeerproblemen oplossen
Geschikt voor: Windows, macOS en Linux.
Eric Matthes is docent natuurkunde en wiskunde op een middelbare school in Alaska, waar hij ook introductielessen in Python geeft. Hij heeft al programma’s geschreven sinds hij vijf jaar oud was.