Loading...

Leven in media

Mark Deuze

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Mens & Maatschappij
  • ISBN: 9789462986954
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:12 december 2017
Aantal pagina's:290
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Mark Deuze
Hoofdauteur:Mark Deuze
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:135 mm
Product hoogte:18 mm
Product lengte:210 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:135 mm
Verpakking hoogte:18 mm
Verpakking lengte:210 mm
Verpakkingsgewicht:385 g
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:135 mm
Product hoogte:18 mm
Product lengte:210 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:135 mm
Verpakking hoogte:18 mm
Verpakking lengte:210 mm
Verpakkingsgewicht:385 g

Samenvatting

Media zijn voor ons als wat water is voor vissen: we leven niet met media maar in media. Want leven mét media suggereert dat we ook kunnen leven zónder media. Dat is een illusie.

Er is genoeg in de alomtegenwoordige media in ons leven om je zorgen over te maken: filterbubbels, surveillance en het einde van privacy, smartphoneverslaving en media hypes. In dit boek verschuift de focus van wat media met ons doen naar wat wij zelf in media kunnen doen. Hoe kunnen we bewust omgaan met het maken en consumeren van media, en daarbij betere (en mooiere) verhalen over onszelf en de wereld om ons heen vertellen?

We zijn niet willoos aan media overgeleverd en verliezen niet door media - gaandeweg - onze eigenheid als mensen. De vraag is niet of deze versmelting van media en leven goed of slecht voor ons is. De vraag is, wat we met ons leven in media gaan doen.

Mark Deuze biedt in dit boek zowel een kritische als creatieve kijk op ons leven in media.