Loading...

Vraagtechnieken in de klas

Gorden Pope

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Onderwijs & Didactiek
  • ISBN: 9789461182364
pocketboek
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:22 juni 2017
Aantal pagina's:128
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Gorden Pope
Hoofdillustrator:Phil Hailstone
Hoofdredacteur:Anne-Marie Dogger-Stigter
Hoofdredacteur:Anne-Marie Dogger-Stigter
Overige kenmerken
Editie:1
Product breedte:104 mm
Product hoogte:8 mm
Product lengte:149 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:104 mm
Verpakking hoogte:8 mm
Verpakking lengte:149 mm
Verpakkingsgewicht:123 g
Overige kenmerken
Editie:1
Product breedte:104 mm
Product hoogte:8 mm
Product lengte:149 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:104 mm
Verpakking hoogte:8 mm
Verpakking lengte:149 mm
Verpakkingsgewicht:123 g

Samenvatting

Als leraar stel je de hele dag vragen aan leerlingen. Maar bereik je daarmee het gewenste effect? Zetten je vragen aan tot dieper denken, of blijven de antwoorden hangen op een oppervlakkig niveau? Goede vragen stellen doe je niet voor de vuist weg. Met de juiste vraagtechnieken kun je zorgen dat leerlingen meer leren en meer betrokken zijn bij je les. Dit toegankelijke pocketboek geeft daarvoor praktische aanwijzingen die je direct kunt toepassen. Je ziet onder meer: - welke denkniveaus je kunt aanspreken met welk soort vragen; - hoe je een goed leerklimaat creƫert voor je vragen; - hoe je kunt doorvragen; - wat de beste manier is om te reageren op antwoorden. Goede vragen zetten niet alleen je leerlingen aan het denken. Ze bieden jou veel informatie over wat je leerlingen al weten en begrijpen. Zo kun je je lessen beter afstemmen op de behoeften van je leerlingen. "Er moet meer aandacht besteed worden aan het formuleren van vragen die de moeite van het stellen waard zijn. Dat zijn vragen die de dialoog openen, zodat de leraar naar voorstellen van leerlingen kan luisteren." - John Hattie in Leren zichtbaar maken -