Loading...

De Gids

Eleonoor van Gerven (Redactie)

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Onderwijs & Didactiek
  • ISBN: 9789463181105
over begaafdheid in het basisonderwijs
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:28 maart 2017
Aantal pagina's:302
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Eleonoor van Gerven (Redactie)
Hoofdredacteur:Eleonoor van Gerven
Hoofdredacteur:Eleonoor van Gerven
Overige kenmerken
Editie:2
Product breedte:170 mm
Product hoogte:16 mm
Product lengte:240 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:170 mm
Verpakking hoogte:16 mm
Verpakking lengte:240 mm
Verpakkingsgewicht:731 g
Overige kenmerken
Editie:2
Product breedte:170 mm
Product hoogte:16 mm
Product lengte:240 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:170 mm
Verpakking hoogte:16 mm
Verpakking lengte:240 mm
Verpakkingsgewicht:731 g

Samenvatting

Op elke school zitten begaafde leerlingen. Zij komen er niet ‘vanzelf’. Om deze leerlingen volledig tot bloei te laten komen, hebben zij leraren nodig die hen op deskundige wijze begeleiden. In 'De Gids: over begaafdheid in het basisonderwijs' komen alle aspecten aan de orde die van belang zijn voor het herkennen van en het inspelen op de educatieve behoeften van begaafde leerlingen. De Gids biedt daarmee een compleet overzicht voor iedereen die werkzaam is in het basisonderwijs. In dit boek brengen 17 specialisten ieder op hun eigen terrein de nieuwste ontwikkelingen in beeld. Onder redactie van Eleonoor van Gerven hebben zij de meest recente wetenschappelijke inzichten over het lesgeven aan begaafde kinderen verzameld en vertaald naar de praktijk van het basisonderwijs. Het boek is opgebouwd uit drie delen: - Deel 1: Herkennen van begaafdheid en onderwijsbehoeften - Deel 2: Onderwijs aan begaafde leerlingen - Deel 3: Begaafd en speciaal De hoofdstukken kunnen los van elkaar gelezen worden. De sterke relatie tussen theorie en praktijk maakt De Gids tot een onmisbaar handboek voor elke leerkracht, intern begeleider, remedial teacher of specialist begaafdheid.