Loading...

Kleuters die nét iets meer kunnen

Ann Meersman

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Mens & Maatschappij
  • ISBN: 9789463441230
meer dan 400 tips voor kleuters met ontwikkelingsvoorsprong
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:09 juni 2017
Aantal pagina's:228
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Ann Meersman
Tweede Auteur:Kristin Stroobandt
Tweede Auteur:Kristin Stroobandt
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:175 mm
Product hoogte:19 mm
Product lengte:253 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:175 mm
Verpakking hoogte:19 mm
Verpakking lengte:253 mm
Verpakkingsgewicht:824 g
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:175 mm
Product hoogte:19 mm
Product lengte:253 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:175 mm
Verpakking hoogte:19 mm
Verpakking lengte:253 mm
Verpakkingsgewicht:824 g

Samenvatting

Als kleuterleider, opvoeder of ouder aan de slag gaan met een kind met een ontwikkelingsvoorsprong is een boeiende uitdaging. Zo'n kleuter kan nét iets meer aan. Maar hoe kan je dit kind blijven prikkelen en inspireren, zodat het (weer) zin heeft, krijgt of behoudt in leren en leven? Heel wat kleuterbegeleiders zijn hiertoe bereid. Maar hoe begin je eraan?

Dit boek verduidelijkt wat een ontwikkelingsvoorsprong bij kleuters kan inhouden. Meer dan 400 tips en voorbeelden zetten kleuterleiders, opvoeders en ouders op weg om een speelse, krachtige en uitdagende leeromgeving te creëren. De tips sluiten aan bij de verschillende speel- en leerplekken of "hoeken" die in kleuterklassen uitgebouwd zijn: taal-, winkel-, puzzel-, denk-, reken-, huis-, ontdek-, boeken-, teken- en zelfs een filosofiehoek. Op die manier is dit boek meteen bruikbaar in de klas en in de kinderopvang. Maar ook thuis, bij oma en opa of in de jeugdbeweging komen de tips van pas. Met empathie, eenvoudige materialen en speelse activiteiten kan iedereen deze kleuters uitdagen om te experimenteren en probleemoplossend te denken.