Loading...

Gedragsproblemen in de klas in het basisonderwijs Werkboek

Anton Horeweg

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Onderwijs & Didactiek
  • ISBN: 9789401441520
werkboek
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:01 augustus 2017
Aantal pagina's:120
Illustraties:Nee
Betrokkenen
Hoofdauteur:Anton Horeweg
Hoofdauteur:Anton Horeweg
Overige kenmerken
Editie:1
Product breedte:170 mm
Product hoogte:10 mm
Product lengte:240 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:170 mm
Verpakking hoogte:10 mm
Verpakking lengte:240 mm
Verpakkingsgewicht:317 g
Overige kenmerken
Editie:1
Product breedte:170 mm
Product hoogte:10 mm
Product lengte:240 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:170 mm
Verpakking hoogte:10 mm
Verpakking lengte:240 mm
Verpakkingsgewicht:317 g

Samenvatting

Dit praktische werkboek is te gebruiken bij het succesvolle handboek 'Gedragsproblemen in de klas in het basisonderwijs'. Het bevat casussen, oefeningen, verwijzingen naar video's en praktische schema's die helpen om de tekst uit het handboek nog beter te kunnen begrijpen en direct in de klassenpraktijk te kunnen toepassen.

Met dit werkboek leer je planmatiger te kijken naar de problemen die je kunt tegenkomen in de klas en te reflecteren op je eigen rol in de klas. Het boek biedt de kennis om handelingsbekwaamheid te vergroten met betrekking tot de preventie en aanpak van gedragsproblemen.

Aan dit werkboek werkten opleiders mee van verschillende hogescholen. Van (toekomstige) leraren wordt steeds meer verwacht dat ze kunnen omgaan met gedragsproblemen en gedrags- en ontwikkelingsstoornissen.
Hoe kun je studenten daar op voorbereiden? Door ze kennis aan te bieden, door ze te laten reflecteren op hun eigen gedrag en door te oefenen met deze zaken.

Het boek biedt de kennis om handelingsbekwaamheid te vergroten met betrekking tot de preventie en aanpak van gedragsproblemen. Met de informatie uit het handboek Gedragsproblemen in de klas in het basisonderwijs als basis en de oefeningen en opdrachten uit dit werkboek, worden studenten optimaal voorbereid op de praktijk van passend onderwijs.