Recensie Social Selling Masterclass - Carola Rodrigues
Voordat ik me liet verleiden om de digitale omgeving -behorend bij het boek- te gaan bezoeken, heb ik eerst de analoge versie helemaal uit gelezen.
In het begin moest ik wel even wennen aan de schrijfstijl van het boek, omdat Carola schrijft zoals ze praat. Eenmaal gewend aan de stijl, kreeg ik het gevoel aan de keukentafel te zitten bij ‘tante Carola’, die mij wel eens even haarfijn zou gaan uitleggen hoe de wereld van sales en klantinteracties er tegenwoordig uitziet.
In een gemoedelijke sfeer werd ik door Carola aan de hand meegenomen langs haar eigen ervaringen, verhalen van anderen en pakkende praktijkvoorbeelden.
Naast de kennis en ervaring die Carola meebrengt, blijkt zij ook over een heldere visie te beschikken en omdat haar visie heel aardig overeenkomt met die van mij, ‘praat’ dat natuurlijk wel lekker ;-)
Zou ik dit boek willen aanbevelen? Zeker!
Carola dwingt je om je kaarten op tafel te leggen en in een mooie structuur tot resultaat te komen.
Na het lezen van het boek, heb ik me aangemeld in de digitale omgeving die integraal onderdeel uitmaakt van het boek.
Carola laat je wel eerst door een aantal brandende hoepels springen, maar dan heb je ook wat! Waaronder een e-book.
Persoonlijk vind ik de gekozen aanpak een beetje te dwingend en omdat ik me niet graag laat vertellen wat ik moet doen, heb ik snel een truc bedacht om de lijfwachten van Carola te omzeilen en het toch lekker om mijn eigen manier te benaderen.
De opdrachten ga ik echt nog wel een keer doen, maar dan op een moment dat ik daar zelf zin in heb, in de overtuiging dat het me wat gaat opleveren, dat dan weer wel.
Carola, top gedaan meid! Je mag trots zijn op jezelf.
Frits Lemmert - 30 juli 2020