Loading...

Blockbusters

Anita Elberse

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Literatuur & Romans
  • ISBN: 9789024574599
  • Review:
wat kunnen we leren van de hitmakers uit de entertainmentindustrie
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:15 juni 2016
Aantal pagina's:319
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Nee
Betrokkenen
Hoofdauteur:Anita Elberse
Hoofdauteur:Anita Elberse
Vertaling
Eerste Vertaler:Edwin Krijgsman
Tweede Vertaler:Edwin Krijgsman
Co Vertaler(s):Marthe Philipse
Originele titel:Blockbusters. Why Big Hits - and Big Risks - are the Future of the Entertainment Business
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Gewicht:473 g
Product breedte:140 mm
Product hoogte:28 mm
Product lengte:215 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:140 mm
Verpakking hoogte:28 mm
Verpakking lengte:215 mm
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Gewicht:473 g
Product breedte:140 mm
Product hoogte:28 mm
Product lengte:215 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:140 mm
Verpakking hoogte:28 mm
Verpakking lengte:215 mm

Samenvatting

In de colleges van de Nederlandse Harvard-professor Anita Elberse kan zomaar voetbaltrainer Alex Ferguson langskomen. Of de manager van Lady Gaga. Of Jay Z, rapper, muziekproducent en platenlabeleigenaar. De beroemdheden komen graag persoonlijk vertellen hoe je winnende teams bouwt en strategieΓ«n ontwikkelt om succes te hebben.
Haar casestudy's over de prestaties van basketballer LeBron James, de Metropolitan Opera, een exclusieve nachtclub in New York en de uitgeverswereld vormen de basis van haar internationale bestseller Blockbusters.
Elberse kreeg voor haar onderzoek exclusieve toegang tot enkele van de grootste entertainmentmerken ter wereld, en in Blockbusters legt ze uit hoe in de entertainmentindustrie hits worden gemaakt - en wat wij daarvan kunnen leren: 'Iedereen kan leren van de entertainmentindustrie. Wie keuzes durft te maken, is het succesvolst.'
'De status van Harvard-professor Anita Elberse is binnen haar vakgebied bijna te vergelijken met de status van de artiesten die zij onderzoekt. Beide buitengewoon indrukwekkend!' Humberto Tan
'Een fantastisch boek dat je aan het denken zet.' Clayton Christensen, schrijver van Het innovatiedilemma