Loading...

Communicatie handboek

Wil Michels

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Mens & Maatschappij
  • ISBN: 9789001863029
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:31 maart 2016
Aantal pagina's:413
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Nee
Betrokkenen
Hoofdauteur:Wil Michels
Hoofdauteur:Wil Michels
Overige kenmerken
Editie:5
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:171 mm
Product hoogte:20 mm
Product lengte:241 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:171 mm
Verpakking hoogte:20 mm
Verpakking lengte:241 mm
Verpakkingsgewicht:787 g
Overige kenmerken
Editie:5
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:171 mm
Product hoogte:20 mm
Product lengte:241 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:171 mm
Verpakking hoogte:20 mm
Verpakking lengte:241 mm
Verpakkingsgewicht:787 g

Samenvatting

Communicatie handboek leert je hoe je de communicatie van een organisatie het beste vorm en inhoud kunt geven. Het boek geeft je een beknopt en toch volledig overzicht van het vakgebied. Heel toegankelijk dankzij het heldere taalgebruik en de praktijkgerichte benadering. Waarom kiezen voor Communicatie Handboek? * handige samenvattingen en begrippenlijsten; * goede voorbereiding op de beroepspraktijk; * inclusief unieke code voor Prepzone, met handige oefentoetsen, flitscolleges en begrippentrainer. In dit handboek maak je uitgebreid kennis met onderwerpen als corporate, marketing- en interne communicatie, maar je leert bijvoorbeeld ook hoe je als communicatieprofessional om kunt gaan met de pers. Het boek besteedt speciale aandacht aan het communicatieplan, communicatie bij veranderingen en social media. Deze onderwerpen nemen binnen de communicatiepraktijk een belangrijke plaats in, dus het is goed om je hier al tijdens je studie in te verdiepen. Met de praktijkcases aan het eind van elk hoofdstuk kun je je kennis van de theorie testen. De samenvattingen en begrippenlijsten helpen je bij het voorbereiden op je tentamens. Omdat het communicatievak razendsnel verandert, is deze vijfde editie van Communicatie Handboek volledig herzien. Alle onderdelen zijn geactualiseerd, van arbeidsmarktcommunicatie tot brandactivaties. Een grote metamorfose onderging het hoofdstuk over contentstrategie. De behandeling van de media is in deze uitgave geheel gebaseerd op het model van Paid, Owned & Earned Media. Er zijn aparte hoofdstukken voor de interne en externe analyse. Bij interne communicatie is er nog meer aandacht voor communicatie bij veranderingen. Bij externe communicatie ligt nog meer nadruk op social media en reputatiemanagement. Het boek is ook verkrijgbaar als e-book. Online ondersteuning Voorin je boek staat een unieke code waarmee je toegang krijgt tot Prepzone, een rijke digitale leeromgeving. Hier vind je allerlei toetsvragen, cases, opdrachten, flitscolleges, een begrippentrainer en extra studiemateriaal. Zo kun je je nรณg beter voorbereiden op je tentamens!