Loading...

Programmeren met Python

Jason R. Briggs

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Vrije tijd & Hobby
  • ISBN: 9789059057920
ontdek de vele mogelijkheden van het programmeren
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:24 maart 2016
Aantal pagina's:328
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Jason R. Briggs
Hoofdauteur:Jason R. Briggs
Vertaling
Eerste Vertaler:Irene Venditti
Tweede Vertaler:Irene Venditti
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:170 mm
Product hoogte:20 mm
Product lengte:239 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:170 mm
Verpakking hoogte:20 mm
Verpakking lengte:239 mm
Verpakkingsgewicht:800 g
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:170 mm
Product hoogte:20 mm
Product lengte:239 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:170 mm
Verpakking hoogte:20 mm
Verpakking lengte:239 mm
Verpakkingsgewicht:800 g

Samenvatting

Python is een gebruiksvriendelijke gratis programmeertaal die gemakkelijk te leren is en leuk om te gebruiken. Dit boek laat je kennismaken met de wereld van het programmeren. Het brengt je de basisbeginselen bij door te experimenteren met diverse voorbeeldprogramma's.
Nieuwe termen worden je stap voor stap en in duidelijke taal uitgelegd en programmeercode wordt ontleed. De hoofdstukken worden afgesloten met programmeerpuzzels die bedoeld zijn om de geleerde stof te herhalen en je kennis te vergroten.
Na het doorwerken van het boek zijn er twee complete spellen geprogrammeerd: een kloon van het beroemde Pong en een platformspel met animaties, sprongen en veel meer. Ontdek snel de vele mogelijkheden in de wereld van het programmeren!


De programmeertaal Python is begin jaren 90 ontwikkeld op het Centrum voor Wiskunde en Informatica in Amsterdam en wordt momenteel wereldwijd gebruikt.


Een greep uit de onderwerpen:
Laat je niet afschrikken door de termen en begrippen, deze worden in het boek uitgelegd.
- gebruik van lijsten, tupels en mappen
- organiseren van codes en functies en modules hergebruiken
- gebruik van herhaling (loops) en conditionele uitdrukkingen
- tekenen van vormen en patronen
- spellen en animaties maken


Geschikt voor Windows en Mac.


Over de auteur
Jason R. Briggs programmeert al vanaf jonge leeftijd. Hij heeft als professioneel ontwikkelaar diverse programma's geschreven. Daarnaast heeft hij diverse artikelen geschreven voor websites gerelateerd aan programmeren.