Een aligned workforce is het ideaal van elke organisatie. Maar hoe zorg je dat je werknemers betrokken zijn, maximaal bijdragen aan klanttevredenheid en de missie van de organisatie uitdragen?
Ik heb het recept van Bea Aarnoutse – Alignment 2.0 – met veel interesse gelezen. HR en Communicatie moeten de handen ineen slaan en vanuit dezelfde corporate story een internal en employer branding concept ontwikkelen. Het pleidooi van de schrijfster om de aandacht van de gehele organisatie op de employee journey te richten, snijdt hout. Veel te lang hebben marketeers en communicatieprofessionals eenzijdig aandacht besteed aan de customer journey en lieten zij (potentiêle) werknemers links liggen. Inmiddels is het duidelijk dat het begrijpen en verbeteren van de employee journey essentieel is voor het optimaliseren van de klantervaring.
Dit boek bevat een helder stappenplan om aan alignment te bouwen en daarnaast krijgen we een kijkje in de keuken van bureau Proof. Verhalen van professionals én award winnende praktijkcases uit binnen- en buitenland illustreren de beschreven inzichten. De diverse invalshoeken maken het een compleet en leerzaam naslagwerk.
Dit is het boek waar ik lang naar heb gezocht.