Loading...

Principes van bedrijfseconomie

Clarence van der Putte

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Onderwijs & Didactiek
  • ISBN: 9789043033930
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:17 juni 2016
Aantal pagina's:257
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Clarence van der Putte
Tweede Auteur:Fred Rienstra
Tweede Auteur:Fred Rienstra
Overige kenmerken
Editie:3
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:169 mm
Product hoogte:11 mm
Product lengte:239 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:169 mm
Verpakking hoogte:11 mm
Verpakking lengte:239 mm
Verpakkingsgewicht:441 g
Overige kenmerken
Editie:3
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:169 mm
Product hoogte:11 mm
Product lengte:239 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:169 mm
Verpakking hoogte:11 mm
Verpakking lengte:239 mm
Verpakkingsgewicht:441 g

Samenvatting

Principes van bedrijfseconomie behandelt bedrijfseconomie in de breedte én in de diepte. Niet alleen de oorsprong en de betekenis van bedrijfseconomie worden besproken, maar ook de financiële kant van de onderneming komt uitgebreid aan de orde met onderwerpen als management accounting, cost accounting en investeringsvraagstukken. Aan de hand van actuele voorbeelden uit het MKB en het internationaal bedrijfsleven leren studenten wat bedrijfseconomie in de praktijk inhoudt. Deze benadering zorgt ervoor dat de behandelde stof direct en op eenvoudige wijze kan worden toegepast in de dagelijkse praktijk. De derde editie van Principes van bedrijfseconomie bevat onder andere geactualiseerde casuïstiek. Ook is er nu meer aandacht voor de bedrijfseconomische processen in de dienstverlenende sector. Elk hoofdstuk sluit af met een samenvatting, begrippenlijst, vragen en een casus. Het laatste hoofdstuk van het boek bestaat uit een uitgebreide behandeling en uitwerking van een ondernemingsplan. Principes van bedrijfseconomie is geschreven voor studenten in het hoger economisch onderwijs. Tevens is het geschikt als naslagwerk voor werknemers en ondernemers. Clarence van der Putte is economisch psycholoog. Hij is actief als commercieel marktonderzoeker en geeft les aan de Faculteit Business en Economie van de Hogeschool van Amsterdam. Fred Rienstra is marketingeconoom en werkt als lean-consultant bij ABN AMRO. Daarnaast is hij als docent verbonden aan de Faculteit Business en Economie van de Hogeschool van Amsterdam. In MyLab

Nederlandstalig hebben studenten en docenten de vrije beschikking over een uitgebreide hoeveelheid ondersteunend materiaal: * Meerkeuze- en open vragen * Opgaven * Cases * Figuren en Tabellen * Begrippentrainer * Powerpoints