Loading...

Transmedia storytelling

René Boonstra

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Mens & Maatschappij
  • ISBN: 9789462364301
stappenplan voor communicatieprojecten
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:06 mei 2015
Aantal pagina's:165
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:René Boonstra
Hoofdauteur:René Boonstra
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:151 mm
Product hoogte:12 mm
Product lengte:220 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:151 mm
Verpakking hoogte:12 mm
Verpakking lengte:220 mm
Verpakkingsgewicht:334 g
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:151 mm
Product hoogte:12 mm
Product lengte:220 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:151 mm
Verpakking hoogte:12 mm
Verpakking lengte:220 mm
Verpakkingsgewicht:334 g

Samenvatting

Met transmedia storytelling kun je een breed publiek op uiteenlopende manieren betrekken bij een verhaal. Het publiek kan zelfs een bijdrage leveren aan het verloop ervan. De beleving staat centraal, waardoor de onderliggende boodschap veel beter blijft hangen. Om een verhaal transmediaal goed over te laten komen, heb je een uitgebalanceerde mix van uiteenlopende (online en offline) mediakanalen nodig.

In Transmedia storytelling leer je aan de hand van een stappenplan een communicatieboodschap transmediaal over te brengen. In de vier hoofdstukken van het boek staan de volgende onderwerpen centraal:

het verhaal afstemmen op de identiteit van je organisatie en de drijfveren van je publiek;
het mediumspecifiek selecteren van geschikte mediakanalen;
de randvoorwaarden om een goed verhaal op te bouwen;
de uiteindelijke implementatie van een transmediaal storytelling communicatieproject.
Transmedia storytelling biedt veel praktijkcases waarin de stappen nader worden uitgelegd.

Doelgroep
Dit boek is met name geschreven voor derde- en vierdejaars studenten hbo Communicatie. De inhoud is ook interessant voor communicatieprofessionals die aan de slag willen met nieuwe communicatiemogelijkheden.