Loading...

Effectief communiceren en beïnvloeden

Natasja Loomans

  • Bindwijze: Hardcover
  • Taal: nl
  • Categorie: Mens & Maatschappij
  • ISBN: 9789491743146
  • Adviesprijs: €53.95
persoonlijk inzicht, gesprekstechnieken en beïnvloedingsvaardigheden
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Hardcover
Oorspronkelijke releasedatum:02 februari 2015
Aantal pagina's:480
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Natasja Loomans
Tweede Auteur:N.v.t.
Hoofdredacteur:Clemens van Gessel
Tweede Redacteur:Clemens van Gessel
Co Redacteur:Karin Poldervaart
Co Redacteur:Karin Poldervaart
Vertaling
Eerste Vertaler:n.v.t.
Originele titel:Effectief communiceren en beinvloeden
Overige kenmerken
Dyslexievriendelijk:Nee
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:175 mm
Product hoogte:29 mm
Product lengte:246 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:173 mm
Verpakking hoogte:32 mm
Verpakking lengte:246 mm
Verpakkingsgewicht:1133 g
eWaste:Nee
Overige kenmerken
Dyslexievriendelijk:Nee
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:175 mm
Product hoogte:29 mm
Product lengte:246 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:173 mm
Verpakking hoogte:32 mm
Verpakking lengte:246 mm
Verpakkingsgewicht:1133 g
eWaste:Nee

Samenvatting

Gesprekken over besluitvorming voeren we dagelijks. Of het nu gaat om een sollicitatiegesprek, een vergadering of een aankoopgesprek, u hebt invloed op de beslis­singen die tijdens die gesprekken worden genomen. Hoe kunt u die gesprekken en uw gesprekspartners beïnvloeden, zodat u uw doel bereikt? Dit boek geeft antwoord op die vraag. In vier overzichtelijke delen krijgt u tools en achterliggende theorie aan­gereikt. Hiermee voert u efficiëntere gesprekken en kunt u invloed uitoefenen op de uitkomst ervan. In het eerste deel staan uw eigen persoonlijkheid en uw gespreksvaardigheden cen­traal. Hoe u waarneemt, denkt en beslist bepaalt hoe u overkomt en communiceert. Een succesvolle professional kent zichzelf en kan zijn gedrag, toon, woordgebruik en houding op de omgeving aanpassen. In deel twee krijgt u een overzicht van communicatiemodellen en -tools die zich in de praktijk bewezen hebben. Inspirerende praktijkvoorbeelden laten u zien hoe u de theorie in de praktijk brengt, zodat u uw eigen gesprekken en die in uw omgeving kunt analyseren. De centrale vraag in het derde deel is: welke gesprekstechnieken en welk gedrag zorgen ervoor dat de ander handelt of besluit zoals u wilt? Welke aanpak is effectief in welke situatie? U verbetert uw eigen beïnvloedingsvaardigheden met behulp van theorieën over beïnvloedingsstrategieën. Belangrijke kernwoorden hierbij zijn res­pect, vertrouwen en authenticiteit. U leert geen trucje, maar ontdekt uw eigen beïn­vloedingskrachten en bouwt deze uit. Deel vier werkt een aantal specifieke gesprekssituaties uit. U krijgt do's en don'ts aan­gereikt en leert wat u in welke situatie het beste kunt doen. Dit boek daagt u uit te experimenteren met nieuw gedrag. U verbetert uw gespreks­technieken en krijgt meer zelfvertrouwen in gesprekken, omdat u weet hoe u in een gesprek uw doel bereikt. U verlegt uw grenzen en gaat moeilijke situaties niet meer uit de weg. Kortom: communiceren met anderen gaat u makkelijker af.