Loading...

Innovatiemanagement

Ellko Huizingh

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Onderwijs & Didactiek
  • ISBN: 9789043032278
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:30 april 2015
Aantal pagina's:336
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Ellko Huizingh
Hoofdauteur:Ellko Huizingh
Overige kenmerken
Editie:3
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:170 mm
Product hoogte:13 mm
Product lengte:241 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:170 mm
Verpakking hoogte:13 mm
Verpakking lengte:241 mm
Verpakkingsgewicht:572 g
Overige kenmerken
Editie:3
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:170 mm
Product hoogte:13 mm
Product lengte:241 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:170 mm
Verpakking hoogte:13 mm
Verpakking lengte:241 mm
Verpakkingsgewicht:572 g

Samenvatting

Innovatie is hot. In mediadiscussies wordt regelmatig de noodzaak van innoveren benadrukt. Tegelijkertijd klinkt vaak de verzuchting dat 'het' niet goed gaat met innoveren. Bedrijven en overheden inno¬veren te weinig en er gaat te vaak wat mis. Kortom, we moeten meer en beter innoveren!

Innovatie: proces en kwaliteit
Innovatiemanagement maakt duidelijk dat innoveren niet altijd eenvoudig is, maar wel voor elke organisatie noodzakelijk én mogelijk is. Dit boek beschrijft hoe je innoveert, hoe je innovatie stimuleert en hoe je vervolgens tot succesvolle resultaten komt. De focus ligt daarbij ten eerste op het innovatieproces. Ten tweede wordt de aandacht gericht op de kwaliteit van het innovatieve klimaat in een organisatie.

Theorie en praktijkvoorbeelden
In dit boek is de theorie gebaseerd op de nieuwste inzichten in de weten¬schappelijke en vakliteratuur. De methoden en modellen worden geïllustreerd met praktische voorbeelden uit de Nederlandse en Europese context: bij grote en kleine bedrijven, in consumenten- en zakelijke markten, uit de dienstverlening en industrie, en op het gebied van zowel producten, markten als processen.

Nieuw in deze editie
De hoofdlijn volgt de driedeling Basis, Ingrediënten (van innoveren en vernieuwen) en Uitvoering van innovatiemanagement.
Deze editie besteedt uitgebreider aandacht aan de factoren die een organisatie innovatief maken, bedrijfsmodellen, sociale innovatie, Six Sigma en het onderscheid tussen causation en effectuation. Daarnaast zijn er nieuwe paragrafen over Design Thin¬king, Service Blueprinting en innoveren in ecosystemen. Het boek is voor¬zien van een uitgebreide begrippenlijst.

Eelko Huizingh is hoofddocent Innovatiemanagement aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij doet onderzoek naar innovaties, waarover hij regelmatig publiceert in binnen- en buitenlandse vaktijdschriften.

In MyLab

Nederlandstalig hebben studenten en docenten de vrije beschikking over een uitgebreide hoeveelheid ondersteunend materiaal:
- een interactieve eText;
- een toets bij elk hoofdstuk;
- een begrippentrainer waarmee je alle kernbegrippen kunt leren;
- een handig en te downloaden overzicht van alle figuren en tabellen;
- korte cases die je helpen je te verdiepen in de stof en je kennis praktisch toe te passen.