Loading...

Code halo's. Hoe digitale informatie over mensen, producten en organisaties de spelregels van het zakendoen revolutionair verandert

Malcolm Frank

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Managementboeken
  • ISBN: 9789047008026
hoe digitale informatie over mensen, producten en organisaties de spelregels van het zakendoen revolutionair verandert
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:17 november 2014
Aantal pagina's:256
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Malcolm Frank
Tweede Auteur:Paul Roehrig
Co Auteur:Ben Pring
Co Auteur:Ben Pring
Vertaling
Eerste Vertaler:Tijmen Roozenboom
Tweede Vertaler:Jonas de Vries
Co Vertaler(s):Jonas de Vries
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:150 mm
Product hoogte:22 mm
Product lengte:231 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:150 mm
Verpakking hoogte:22 mm
Verpakking lengte:231 mm
Verpakkingsgewicht:412 g
Overige kenmerken
Editie:1
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:150 mm
Product hoogte:22 mm
Product lengte:231 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:150 mm
Verpakking hoogte:22 mm
Verpakking lengte:231 mm
Verpakkingsgewicht:412 g

Samenvatting

Elke keer dat iemand een product zoekt, deelt, koopt, beoordeelt of becommentarieert wordt belangrijke informatie gegenereerd. Zo ontstaat een schil van informatie rond dat product, een code halo. Ook personen die online actief zijn genereren zo'n code halo, zodat we veel over ze te weten komen. Waar ze wonen, waar ze hun aankopen doen, wie hun vrienden zijn en van welke muziek, films of boeken ze houden. Nog niet zo heel lang geleden zouden bedrijven een fortuin hebben betaald voor die kennis. Vandaag de dag is deze informatie vrijwel gratis en direct beschikbaar en in dit boek leest u hoe u daarmee uw voordeel kunt doen. Het is te gemakkelijk om de opkomst van bedrijven als Netflix en Amazon en de neergang van veel traditionele bedrijven toe te schrijven aan de digitale revolutie. In dit boek wordt een completer beeld geschetst. De auteurs deden uitgebreid onderzoek naar de factoren die bepalend zijn voor groei en succes in de toekomst. Hun conclusie: benut de digitale informatie, de code halo, die iedere persoon, ieder product en iedere organisatie online omringt. Dit is niet zomaar een verhaal over big data, maar over de toekomst van het zakendoen. Iedereen die denkt dat de huidige datarevolutie alleen relevant is voor IT of marketing heeft ongelijk. Bedrijven als Disney, Amazon en Nike erkennen allang het potentieel van code halo's en bedrijven uit iedere branche kunnen nu hun voorbeeld volgen. Niets doen is geen optie - Blockbuster en Kodak hebben aangetoond hoe snel die fout kan leiden tot de ondergang. Overal worstelen bedrijven met de vraag hoe ze grip krijgen op de nieuwe werkelijkheid. Dit boek helpt ze eindelijk de kansen te grijpen die het digitale tijdperk ons biedt.