Bah wat een tegenvaller! Al enkele jaren volg ik Guy Kawasaki en zijn blog, wat ook de reden was om dit boek te kopen; de man heeft een fijne manier van schrijven en weet wel een en ander over social media te vertellen. Dacht ik. Maar dit prutswerk heeft mijn beeld van hem zeer negatief beïnvloed.
Het boek valt meer dan tegen. De tips zijn te suf voor woorden, echt de basis dingen die iedereen met een social media profiel snapt (hij legt bijv. het verschil tussen een Facebookprofiel en -pagina uit en vertelt dat je moet zorgen dat je op ieder online platform dezelfde foto als avatar gebruikt - dûh).
Daarnaast is de inhoud is letterlijk gecopy-paste van zijn blog (die gratis online te lezen is). Wat ik helemaal schandalig vond was dat de inhoud niet eens in aangepast aan het feit dat dit een offline papieren boek is! Zo lees je regelmatig in het boek "kijk hier voor meer tips", wat nota bene nog ondersteept is alszijnde het een link is (kortom: de link is letterlijk gecopy-paste van de blog in het boek). Het irritantste was nog dat de auteur, of de stagiair die zijn blog in boekvorm heeft zitten knippen en plakken, niet eens de moeite heeft genomen om alle handige link-verwijzingen als voetnoot of referentie toe te voegen. Zo weet je dus nooit waar je moet kijken voor meer tips.
Een grote tegenvaller en een grof schandaal dat iemand op deze manier een "boek" probeert te verkopen.