Geschreven bij Why We Buy
In dit boek beschrijft dhr. Underhill hoe commerciële bedrijven het inzicht in het menselijk denken gebruiken om deze mensen te overtuigen hun product te kopen.
Hij beschrijft vooral de vele technieken om consumenten te manipuleren en hoe deze toegepast moeten worden. Veel aandacht gaat ook uit naar de functie van bedrijven zoals het zijne (Envirosell) waar ze het menselijke winkelgedrag observeren, registreren, en omvormen tot techniek om de consument te overtuigen een product te kopen.
Dit is een boek dat zeker nuttig is als je een winkel uitbaat. Als consument heeft het zijn nut om in te zien hoe je gemanipuleerd wordt, maar ik heb toch de indruk dat het een nuttiger boek is voor winkeluitbaters zelf en minder voor de gewone consument. Het heeft ook lichtjes de neiging om Envirossell (zijn eigen bedrijf) te promoten en is dus in zichzelf al een techniek om een potentiële consument/winkeluitbater te beïnvloeden (wat dan weer getuigt van dhr. Underhill's kunde).