Loading...

Weer een verandering!?

Ilse van Ravenstein

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Mens & Maatschappij
  • ISBN: 9789491560798
de communicatieve verandering: denkmodel en stappenplan voor interne communicatie bij veranderen
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:30 september 2014
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Ilse van Ravenstein
Tweede Auteur:Guus Kok
Tweede Auteur:Guus Kok
Overige kenmerken
Editie:1
Product breedte:150 mm
Product hoogte:4 mm
Product lengte:210 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:150 mm
Verpakking hoogte:4 mm
Verpakking lengte:210 mm
Verpakkingsgewicht:96 g
Overige kenmerken
Editie:1
Product breedte:150 mm
Product hoogte:4 mm
Product lengte:210 mm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:150 mm
Verpakking hoogte:4 mm
Verpakking lengte:210 mm
Verpakkingsgewicht:96 g

Samenvatting

We kregen 'm steeds vaker. De vraag om de neuzen te richten, om mensen mee te krijgen in verandering. En hoewel we er regelmatig enthousiast aan begonnen was het effect vaak matig. Medewerkers weten vaak wel dat een verandering speelt. Maar wat het voor hen betekent en zich de verandering eigen maken, is een heel ander verhaal. Langzamerhand ontdekten we wat wel en niet werkte. We ontdekten dat aparte communicatieplannen in ieder geval niet werken. Vanwege het grote risico dat het communiceren 'over' de verandering is in plaats van communicatie als integraal onderdeel van de verandering. Of sterker nog: verandering als communicatie-intensief proces. Maar hoe doe je dat dan? Dit boekje geeft je houvast bij communicatieve veranderingen. Een geïntegreerd denkmodel en een praktisch stappenplan helpen je de verandering communicatiever en effectiever te maken. Ook geeft het boekje je inzicht in je rol als communicatieprofessional in die verandering. Een onmisbaar werk voor iedere communicatieprofessional die de organisatie - in nauwe samenwerking met anderen - wil helpen veranderingen daadwerkelijk te realiseren.