Loading...

Merk en reputatie - Issuesmanagement

Frank Körver

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Managementboeken
  • ISBN: 9789462364202
een stappenplan
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:15 augustus 2014
Aantal pagina's:136
Kaarten inbegrepen:Nee
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Frank Körver
Tweede Auteur:Ferdinand Helmann
Co Auteur:Ferdinand Helmann
Co Auteur:Ferdinand Helmann
Overige kenmerken
Editie:3
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:15 cm
Product hoogte:0.90 cm
Product lengte:22 cm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:150 mm
Verpakking hoogte:9 mm
Verpakking lengte:220 mm
Verpakkingsgewicht:205 g
Overige kenmerken
Editie:3
Extra groot lettertype:Nee
Product breedte:15 cm
Product hoogte:0.90 cm
Product lengte:22 cm
Studieboek:Ja
Verpakking breedte:150 mm
Verpakking hoogte:9 mm
Verpakking lengte:220 mm
Verpakkingsgewicht:205 g

Samenvatting

Organisaties worden regelmatig geconfronteerd met issues die schadelijk kunnen zijn voor bedrijfsvoering en reputatie. Vaak wordt dan pijnlijk duidelijk hoe weinig gevoel organisaties hebben bij wat er speelt in de samenleving. Hoe herken je als organisatie welke discussies relevant zijn en welke kansen of bedreigingen eruit voort komen? Hoe bereid je je voor op turbulentie in de media en de publieke opinie en hoe krijg je meer grip op dat proces? Het tijdig herkennen en managen van relevante issues is van levensbelang geworden. Issuemanagement, een stappenplan geeft hier praktische handvatten voor. Dit krijgt vorm in een vijf stappenbenadering: issue-identificatie, arena-analyse, strategieontwikkeling, implementatie en evaluatie. Frank Körver en Ferdinand Helmann hebben vanuit hun adviespraktijk bij respectievelijk GKSV en Porter Novelli veel ervaring met het meer strategisch benaderen van issues en het adviseren daarover van directies en communicatieprofessionals.