Loading...

Van idee naar tekst

Karel Witteveen

  • Bindwijze: Paperback
  • Taal: nl
  • Categorie: Mens & Maatschappij
  • ISBN: 9789462364134
creatief denken en schrijven voor professionals
Inhoud
Taal:nl
Bindwijze:Paperback
Oorspronkelijke releasedatum:19 juni 2014
Aantal pagina's:237
Illustraties:Met illustraties
Betrokkenen
Hoofdauteur:Karel Witteveen
Hoofdauteur:Karel Witteveen
Overige kenmerken
Editie:1
Product breedte:170 mm
Product hoogte:14 mm
Product lengte:240 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:170 mm
Verpakking hoogte:14 mm
Verpakking lengte:240 mm
Verpakkingsgewicht:503 g
Overige kenmerken
Editie:1
Product breedte:170 mm
Product hoogte:14 mm
Product lengte:240 mm
Studieboek:Nee
Verpakking breedte:170 mm
Verpakking hoogte:14 mm
Verpakking lengte:240 mm
Verpakkingsgewicht:503 g

Samenvatting

Hoe krijg ik frisse ideeën voor een tekst? Hoe vertel ik mijn verhaal en verleid ik mijn lezers? Wat maakt mijn artikel of blog aantrekkelijk? Op deze vragen vind je antwoorden in Van idee naar tekst. Het boek begeleidt jouw creatief proces van a tot z. Van idee en invalshoek naar stijl en compositie.

Van idee naar tekst introduceert de dynamische schrijfcyclus als een speelse methode om creatiever te schrijven. Je werkt met vijf rollen: auteur, onderwerp, taal, medium en lezer.
Welk aspect geef je voorrang en waarom? Kom los uit je vaste schrijfhouding en experimenteer met deze rollen. Hiermee vergroot je je tekstmogelijkheden als auteur.

Laat je verrassen door kaderteksten en voorbeelden uit de journalistiek, filosofie en wetenschap. Ga aan de slag met de denk-, stijl- en schrijflabs en creatieve oefeningen. Ze bieden inzicht in je denk- en schrijfstijl en helpen je creatiever en doelgerichter te schrijven. Of het nu gaat om een zakelijke tekst, longread of verhaal, Van idee naar tekst is een onmisbare gids voor elke auteur. Van studenten journalistiek en communicatie & marketing tot tekstschrijvers, journalisten en redacteuren.

Karel Witteveen werkt ruim achttien jaar als zelfstandig creatief (schrijf)trainer en docent in het hbo en binnen organisaties. Daarnaast begeleidt hij auteurs uit de journalistiek, communicatie en wetenschap. Hij publiceerde eerder Creatief schrijven. Creatief denken en humor zijn voor hem onmisbare factoren van communiceren.